• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

اعلام بخشی از برنامه‌های ایکوم در هفته میراث فرهنگی

  • کد خبر : 2312
  • 26 اردیبهشت 1401 - 7:34
اعلام بخشی از برنامه‌های ایکوم در هفته میراث فرهنگی
رییس کمیته ملی موزه‌ها در ایران (ایکوم) بخشی از برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را اعلام کرد.

سیداحمد محیط طباطبایی در خصوص بخشی از برنامه‌های هفته میراث فرهنگی اظهار کرد:  ۲۷ اردیبهشت در خانه نیما و ۲۹ اردیبهشت در خانه جلال و سیمین شاهد برگزاری نشست های ادبی هستیم.

وی افزود: همزمان با برنامه خانه جلال و سیمین، صندوق پستی‌ای با همکاری موزه ارتباطات در مقابل این خانه نصب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در ساعت ۱۱ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه رسمی روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را در موزه ملی ایران برگزار می‌کند، گفت: ۲۹ اردیبهشت ماه  در موزه سینما نشست تخصصی با حضور سینماگران برگزار می‌شود از ساعت ۱۵ تا ۱۷ هم در موزه ملی نشست مجموعه‌داران برگزار خواهد شد.

وی افزود‌: ۳۰ اردیبهشت‌ماه، از ساعت ۹ تا ۱۳ در کتابکده «افسانه و خیال» نشست غول چراغ جادو برگزار می‌شود که این برنامه الهام گرفته از طرح پوستر جهانی روز موزه است که مخاطبان کودکان و نوجوانان هستند.

این مسئول ادامه داد: ۳۰ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۴:۳۰ موزه کلیمیان ایران در خیابان سی‌تیر میزبان برنامه خواهد بود و از ساعت ۱۵ تا ۲۰ هم در موزه موسیقی گردهمایی و بزرگداشت مدیریت مرحوم قبلی برگزار می‌شود.

محیط طباطبایی با بیان اینکه ۳۱ اردیبهشت‌ماه موزه علوم و فناوری نشستی با موضوع «دانش سنتی و نقش آن در موزه‌ها» دارد، گفت: در ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ موزه ارتباطات درباره حقوق مالکیت فکری نشست دارد از طرفی برگزاری رویداد «تنوع فرهنگی» در کاخ گلستان را نیز میزبان هستیم. 

وی با بیان اینکه اول خردادماه نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان غار موزه وزیری در موزه دفاع مقدس برپا می‌شود گفت: در همان روز نشست موزه‌داران خصوصی نیز در ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد. 

این مسئول با بیان اینکه دوم خرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۷ کاخ نیاوران کارگاهی با عنوان کودک و موزه‌ها دارد گفت: موزه فرهنگ ملل و دوستی میزبان جشنواره قرقره خواهد بود و موزه خیمه شب‌بازی هم در محله سرچشمه و بافت قدیمی تهران برای کودکان برنامه اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه سوم خردادماه همزمان در کاخ سعدآباد و ۱۱ استان و با همکاری انجمن معلولان، پاراتور برگزار می‌شود گفت: چهارم خردادماه نیز مهمترین برنامه به موزه دکتر حبیبی اختصاص دارد. 

این مسئول افزود: ششم خردادماه ساعت ۱۵ در موزه ملی ایران نشان «خورشید» یونسکو به دکتر ارفعی اهدا می‌شود. موزه پمپ بنزین هم ساعت ۱۲ ظهر کارناوالی از خودروهای تاریخی راه خواهند انداخت.

وی افزود: ۱۰ خردادماه هم در یونسکو نشست «قدرت موزه‌ها و میراث دیجیتال» برگزار می‌شود که اقدامی مشترک از ایکوم و یونسکو است تا در نهایت به طرح ایجاد کنوانسیون میراث دیجیتال منتهی شود.

انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.