• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17
مدیرعامل صندوق احیا یاداور شد؛

باور قلبی و آسیب شناسی دو عنصر موثر در برنامه‌های منطقه آزاد کیش 

  • کد خبر : 3946
  • 22 آبان 1401 - 7:15
باور قلبی و آسیب شناسی دو عنصر موثر در برنامه‌های منطقه آزاد کیش 
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی از طراحی و تدوین برنامه عملیاتی خوب توسط منطقه آزاد یاد کرد و گفت: این برنامه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز استفاده از این ظرفیت‌ها باشد.

حسین ساری در رونمایی از سامانه اطلاع رسانی رویدادها و نقشه جامع گردشگری کیش که در شامگاه روز جمعه در کیش برگزار شد؛ با اشاره به ظرفیت‌های کیش در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین ظرفیت های کیش اظهار کرد: در این راستا طراحی و تدوین برنامه عملیاتی خوب میتواند زمینه ساز استفاده از این ظرفیت‌ها باشد در عین حال این زمینه سازی و بسترسازی بخش درونی این برنامه هاست.

وی با بیان این که لازم است آمادگی ضمنی نیز برای تحقق اهداف مورد نظر ایجاد شود، گفت: باور قلبی به فعالیت هایی که انجام میدهیم یکی از مسائل مهم است و البته یکی از ملزومات این مسئله، آسیب شناسی اقدامات گذشته و برنامه هایی است که قبلا انجام شده است.

ساری با اشاره به این سامانه گردشگری در راستای پیگیری هر چه بیشتر برنامه های مرتبط به حوزه گردشگری در این سازمان تصریح کرد: این سامانه می‌تواند در فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری کیش موثر واقع شود در عین حال میتوانیم این رونق و انگیزه برای توسعه و رونق گردشگری را به تمام کشور تعمیم دهیم.

تاکید کیش بر قدرتمند شدن گردشگری است

مهدی کشاورز مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم، اظهار کرد: برای تهیه نقشه جامع کیش بیش از ۵ ماه با برگزاری جلسات مستمر از تعداد بیش از ۳۰۰ مقاله بین المللی که حدود ۲۰۰ مقاله مربوط به سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بود برای طراحی هرچه بهتر نقشه گردشگری استفاده شده است.

وی افزود: تمام زحمات و تلاش های مدیران گذشته قابل تقدیر است اما عدم توجه به رویکرد علمی و توازن توسعه موجب مغفول ماندن ظرفیت های بسیاری شده است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با دو چشم انداز گردشگری و تجاری مالی در این منطقه، گفت: جهت تحقق هر اقدامی برای توسعه و پیشرفت جزیره کیش باید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نیاز های گردشگری را مد نظر قرار دهیم.

کشاورز با بیان این که صنعت گردشگری موضوعی بسیار مهم و حیاتی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و نقش صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: ایران جز ۱۰ کشور نخست دنیا با دارا بودن ظرفیت های مطلوب حوزه آثار باستانی است، اما متاسفانه در فهرست ۱۰۰ کشور برتر در حوزه “صنعت گردشگری دنیا” دیده نمی‌شود بنابراین تاکید ما برقدرتمند شدن صنعت گردشگری است.

وی افزود: به همین منظور بارها در جلسات تاکید شده است که در ۳۶۵ روز سال، ۵۲ هفته و ۱۲ ماه سال نباید فصل رکود داشته باشیم و برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که به تعداد روز های سال رویداد برگزار کنیم.

مهدی کشاورز تصریح کرد: همکاران ما با تحقیق و مطالعه یک طراحی انجام دادند که در ۱۶ محور، نقطه مطلوب دستیابی به موفقیت برای کیش را تشریح کرده اند، در این زمینه نیز برنامه عملیاتی و نقشه اجرایی داریم که در بازه زمانی مشخص انجام می شود.

وی در تکمیل این مطلب گفت: تحقق اهداف توسعه ای در گرو اتحاد بین بخش دولتی و خصوصی است.

کشاورز با تاکید بر اینکه اصناف کیش ستون های اقتصادی و اعتبار جزیره هستند، افزود: نگاه ما تنها نظارتی است و کنترل ها به عهده بخش خصوصی خواهد بود، توجه داشته باشیم که به نگاه تمدنی و برتر دست نمی یابیم مگر با مشارکت و تلاش بی قفه در کنار یکدیگر، بر همین اساس ما با کمک بخش خصوصی در دوره ای ۲ تا ۳ ساله باید به  نتایج مطلوب برسیم و قطعا خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها، سازمان و بخش خصوصی در کنار هم اتفاقات خوبی رقم خواهند زد و ۱۰۰ درصد اجرا به بخش خصوصی محول می شود، سازمان نیز حمایت ۱۰۰ درصدی برای هماهنگی با دستگاه های بالا دستی را دریغ نخواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: با اجرای این طرح و ۸۱ فرصتی که برای بخش خصوصی به وجود می آید، تلفیقی معنایی، مفهومی و شکلی با طرح جامع ساماندهی سواحل شکل خواهد گرفت تا ۵۸۰ رویداد در سال برگزار شود.

به گفته کشاورز در”طرح جامع ساماندهی سواحل” حدود ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که با اجرای آن حدود ۳۰۰ بسته سرمایه گذاری فراهم می شود.

انتهای پیام

 

 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=3946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.