• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17

برندسازی و بازاریابی از نیازهای اصلی گردشگری گلستان

  • کد خبر : 4113
  • 10 آذر 1401 - 18:45
برندسازی و بازاریابی از نیازهای اصلی گردشگری گلستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی شهر تاریخی استرآباد، گفت: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با وسعت 156 هکتار به‌عنوان اولین بافت تاریخی کشور در سال 1310در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که گواه از اهمیت آن دارد

.
محمدجواد ساوری تصریح کرد: شهر تاریخی استرآباد(گرگان) یکی از ارزشمندترین بافت‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود که متأسفانه در گذشته متناسب با ظرفیت و پتانسیل این اثر ارزشمند تاریخی به آن توجه نشده است و اقدامات برای حفظ و حراست و همچنین احیا این اثر تاریخی کافی نبوده است.
او خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در دوره جدید برای احیا شهر تاریخی استرآباد در دستور کار دارد جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و مشتاق به ورود در این حوزه است. در این راه سرمایه‌گذاران بومی به دلیل برخورداری از وابستگی فرهنگی و اجتماعی به منطقه برای ما دارای اولویت هستند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: به دنبال ایجاد هم‌افزایی بین بخشی برای احیا شهر تاریخی استرآباد هستیم تا با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ضمن احیا این اثر تاریخی، قانون را در راستای احیا و مرمت آن اجرایی کنیم.
او تأکید کرد: برندسازی و بازاریابی از نیازهای اصلی گردشگری گلستان است که متأسفانه در حوزه شهر تاریخی استرآباد نیز این برندسازی مغفول مانده است.
ساوری در بازدید از کاخ آغامحمدخان، یادآور شد: کاخ آغامحمدخان از بناهای ارزشمند تاریخی شهرستان گرگان است که در زمره آثار ملی به ثبت رسیده ولی متأسفانه تاکنون به دلایل نامعلوم اقدام مؤثری برای مرمت و احیای این بنای شناسنامه‌دار صورت نپذیرفته است.
او بیان کرد: سیاست ما در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مدیریت داشته‌هاست؛ در استان آثاری داریم که به ورطه فراموشی سپرده‌شده و مرمت و احیا آن اجرایی نشده است که تمام تلاشمان را برای مرمت و احیا این آثار خواهیم کرد.
بازدید از ابنیه تاریخی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) ازجمله سرای باقری‌ها(بوتیک هتل هفت‌پیکر، خانه تاریخی میر شهیدی، خانه تاریخی فاطمی، کاخ آغامحمدخان قاجار و کاخ‌موزه گرگان از برنامه‌های روز نخست سفر مدیرعامل صندوق توسعه و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به استان گلستان بود.
حسین ساری مدیرعامل صندوق توسعه و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ظهر امروز پنجشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ به‌منظور پیگیری احیا و مرمت ابنیه تاریخی استان و همچنین تعیین و تکلیف بناهای تاریخی در تملک صندوق وارد استان گلستان شد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=4113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.