• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

فناوری اطلاعات می‌تواند گردشگری را متحول کند

  • کد خبر : 3268
  • 09 مهر 1401 - 8:52
فناوری اطلاعات می‌تواند گردشگری را متحول کند
وزیر ارتباطات با بیان اینکه گردشگری جزو مسائلی است که با فناوری اطلاعات و ارتباطات به میزان قابل توجهی محقق شده است، گفت: باورم این است که فناوری اطلاعات می‌تواند همه حوزه ها خصوصا گردشگری را متحول کند.

عیسی زارع پور جزو اولین درآمدهای حوزه ای سی تی بنده است، اظهار کرد: باورم این است که فناوری اطلاعات می‌تواند همه حوزه ها خصوصا گردشگری را متحول کند.
وی با بیان اینکه ذات فناوری اطلاعات تحول زا و تحول گراست، گفت: سال‌های گذشته امکانات امروز در حوزه گردشگری مبتنی بر زیرساختهای فناوری اطلاعات وجود نداشت.
این مسئول با اشاره به اینکه ارتقای آگاهی های لازم در حوزه گردشگری جزو مسائلی است که با فناوری اطلاعات و ارتباطات به میزان قابل توجهی محقق شده است، گفت: امکان جمع آوری اطلاعات از مردم و جامعه محلی و همچنین اطلاعات موقت نیز از طریق فناوری اطلاعات به حوزه گردشگری تزریق می‌شود و در اختیار مردم قرار گرفته و سفر را تسهیل کرده است.
وی با اشاره به ظرفیت های جدیدی که در حوزه گردشگری به واسطه فناوری اطلاعات ایجاد شده است، گفت: عینک های وی ار و نشان دادن تصاویر قبل و بعد یک بنای تاریخی جزو مواردی است که با فناوری اطلاعات می‌توانیم محقق کنیم و فناوری های جدیدی که در راه است را می‌توانیم در این حوزه به کار بگیریم.
این مسئول با بیان اینکه در آستانه جهش بسیار بزرگتری نسبت به نسل سوم و چهارم در حوزه ارتباطات سیار و ثابت است، گفت: ۸۰ درصد مردم را در این زمینه پوشش خواهیم داد و تا پایان دولت سیزدهم شاهد اتفاقات چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه خدمات جدید و سرویس‌های جدید مانند گردشگری هوشمند با کمک هوش مصنوعی و تحلیل داده های کلان انجام می‌شود، تصریح کرد: در حوزه های مدیریت شهری، پزشکی و… می‌توانیم خدمات بهتری را برای مردم فراهم کنیم لذا باید خودمان را آماده کنیم که البته لازمه آن زیرساختهای ارتباطات پر سرعت است.
عیسی پور تصریح کرد‌: نه تنها در حوزه گردشگری بلکه حوزه های مختلف درصدد هستیم تا جریان جدیدی را از خلق فناوری های جدید ایجاد کنیم که البته به واسطه بخش خصوصی اتفاق می‌افتد.
وی خاطرنشان کرد: این محدودیت‌های فعلی خواهد گذشت و شتابان این عرصه را پیش خواهیم برد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=3268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.