• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
17
به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی به تماشا بنشینید

مستند تحول، مرمت و احیاء سرای عامری ها

  • کد خبر : 2191
  • 27 فروردین 1401 - 7:36
مستند تحول، مرمت و احیاء سرای عامری ها
صندوق توسعه و احیاء به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، مجموعه مستندهایی از فرایند تحول، مرمت و احیاء بناهای تاریخی در اختیار خود را برای علاقه مندان و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخی به نمایش گذاشته است. از جمله این بناها، خانه عامریهای کاشان است.

خانه عامری‌ها یکی از بهترین نمونه‌های احیای بنا به‌شمار می‌رود و باززنده‌سازی ابنیه تاریخی به‌خوبی در این بناها دیده می‌شود. همچنین در روند اعطای کاربری جدید به بنا، تلاش شده که نهایت احترام به فرهنگ بومی در ساخت و تولید ملزومات و ابزارهای مصرفی درون بنا حفظ شود. جابه‌جایی تملک این بنا از مالکان خصوصی به صندوق توسعه، به‌دلیل اینکه مالکان شخصی آن در ایران نبودند، از اواخر دهه ۷۰ تا اواسط دهه ۸۰ به طول انجامید. پس از آن در سال ۸۹، طی یک مزایده مرمت بنا توسط شرکت عظام آغاز شد. سپس در سال ۹۳ مرحله اول بهره‌برداری (شامل حیاط بیرونی عامری‌ها و بیرونی و اندرونی یوسفیان و قسمت فرهنگی انجام شد، و مرحله دوم بهره‌برداری در سال ۹۸ (قسمت اندرونی عامری‌ها و حیاط اندرونی و بیرونی رئیسیان) بود. خانه عامری‌ها پس از دو مرحله مرمت و بهره‌برداری به‌عنوان هتل بوتیک فاخر معرفی می‌شود که چندین دوره نیز در سایت تریپ ادوایزر به‌عنوان هتل برتر خاورمیانه معرفی شده است.

از طریق لینک زیر و در صفحه آپارات صندوق احیا می توانید فیلم کامل مستند تحول، مرمت و احیاء کاخ چایخوران چالوس را تماشا کنید:

 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.