• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی؛

میراث‌فرهنگی و گردشگری نفت بی‌پایان هستند

  • کد خبر : 3053
  • 01 شهریور 1401 - 6:48
میراث‌فرهنگی و گردشگری نفت بی‌پایان هستند
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که میراث‌فرهنگی و گردشگری نفت بی‌پایان هستند، گفت: هر چه بیشتر از آن استفاده کنیم، بیشتر سود خواهیم کرد و بیشتر از نفت می‌تواند برای کشور درآمد داشته باشد.

«حمیدرضا حاجی بابایی» در همایش معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها اظهار کرد: مهندس ضرغامی نگاه تحولی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارند، خوب نکات را مطرح می‌کند و در بیان آن جرأت دارد، دکتر دارابی هم همین‌طور است. در بدنه وزارت میراث‌فرهنگی قدرتمندی وجود دارد.

وی افزود: وقتی بودجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را نگاه می‌کنم، می‌بینم چانه را کوچک گرفتند. اعتبارات و میزان بودجه تخصیص‌یافته به این وزارتخانه بسیار کم است و به هیچ عنوان با وظایف، مأموریت‌ها و کار در این سه حوزه تخصصی مطابقت ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستیم تا شهرک‌های کشاورزی و مناطق گردشگری مانند شهرک‌های صنعتی بتوانند از امتیازات، امکانات و تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند، گفت: تحول در وزارت میراث‌فرهنگی باید در دولت کلید بخورد و تکلیفش مشخص شود. اگر یک دهم خرجی که برای وزارت راه و شهرسازی می‌کنیم، برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام دهیم، انقلاب بزرگی در وزارتخانه و اقتصاد کشور ایجاد می‌شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: میراث‌فرهنگی و گردشگری نفت بی‌پایان هستند، هر چه بیشتر از آن استفاده کنیم، بیشتر سود خواهیم کرد و بیشتر از نفت می‌تواند برای کشور درآمد داشته باشد. باید طرح نویی را برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آماده کنیم.

وی با بیان این که میراث‌فرهنگی و گردشگری تجدیدپذیر هستند، خاطرنشان کرد: ساختار بودجه باید اصلاح شود. همچنین سقف بودجه باید در برنامه هفتم توسعه شفاف باشد، این موضوع می‌تواند به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمک کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید فرهنگ را سامان‌دهی کنیم و در پازلی بچینیم که نقش هر سازمانی در این سامان‌دهی مشخص شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=3053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.