• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

از افزایش جذب سرمایه تا واگذاری بناهای تاریخی در مناطق محروم

  • کد خبر : 2891
  • 01 مرداد 1401 - 5:55
از افزایش جذب سرمایه تا واگذاری بناهای تاریخی در مناطق محروم
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی از افزایش قابل توجه جذب سرمایه در مورد واگذاری بناهای تاریخی خبر داد.

هادی میرزایی با بیان این که در سال ۸۴ تا ۹۸ تعداد مزایده‌ها ۲۵۸ مورد است، اظهار کرد: در خصوص این آمار ۲۴ درصد تحقق گرفته که میزان جذب سرمایه به میلیون ریال حدود ۸۹۷ هزار بوده است اما این رقم از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ حدود ۱۵۱ بنا بوده که ۵۱ درصد محقق شده و میزان جذب سرمایه در آن حدود ۱٫۵ میلیون بوده است.

وی با اشاره به میانگین ۴ درصدی واگذاری بناهای تاریخی در ۱۴ سال تصریح کرد: این رقم در دو سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ حدود ۳۹ درصد بوده است در خصوص میزان سرمایه نیز براساس میلیون رسال طی ۱۴ سال حدود ۶۴ هزار و در سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ این رقم ۸۰۰ هزار بوده است.

میرزایی در خصوص میانگین اجاره بهای صندوق توسعه و احیا در دو سال مذکور اعلام کرد: در سال ۹۸ کمترین میزان ۵ میلیون ریال و بیشترین رقم ۱۳۲ میلیون ریال بوده که که شامل ۲۱ مورد واگذاری بوده که ۳ مورد از ان مربوط به مناطق محروم بوده است و البته براساس این آمار در سال ۱۴۰۱ کمترین میزان اجاره ۱۰ میلیون ریال و بیشترین اجاره ۸۳۲ میلیون ریال بوده که شامل ۷۸ واگذاری شده که ۱۹ واگذاری در مناطق محروم بوده است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی یکی از رسالت‌های صندوق توسعه و احیا را حفظ و احیای بناهای تاریخی با رویکرد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم دانست و گفت: در سال ۹۹ تعداد ۱۰ مجموعه تاریخی روستایی و ۳ مجموعه تاریخی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان واگذار شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.