• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20
مدیرعامل صندوق توسعه و احیا‌ در دیدار استاندار یزد تاکید کرد:

استفاده از منابع طرح اقدام ملی مسکن برای احیای خانه‌های بافت تاریخی

  • کد خبر : 2166
  • 27 فروردین 1401 - 10:31
استفاده از منابع طرح اقدام ملی مسکن برای احیای خانه‌های بافت تاریخی
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: اگر با اهتمام استان، منابع طرح اقدام ملی مسکن را در احیای خانه های بافت تاریخی قرار دهیم، به طور اساسی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

هادی میرزائی در دیدار با استاندار یزد که صبح امروز (۲۷ فروردین ۱۴۰۱) در استانداری انجام شد، به نقش استاندار یزد در هم افزایی بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بخش دوم نگاهی دارد که صندوق توسعه و احیاء  موازی کاری نخواهد کرد و مهمترین نقطه ای است که می‌خواهد این فضای ایجاد شده از گذشته  را از بین ببرد و بازوی اجرایی در اختیار اداره کل استان شود.

او ارزیابی، بررسی و پیگیری راه حل های متعدد با هماهنگی استان در رفع مشکلات ابنیه تاریخی را یادآور شد و گفت: در خصوص سرمایه گذاری‌ها باید حواسمان باشد که بخشی از تجربیات ما تجربیات موفقی بوده و با بهره گیری از تجارب و یقینا بخش عمده‌ای از دغدغه‌های ما را حل می‌کند.

میرزائی افزود‌: در دوران تحول در خصوص واگذاری‌ها، سرمایه گذار جامع الشرایط را برای واگذاری‌ها به کار خواهیم گرفت تا مسائل قبلی در واگذاری‌ها را نداشته باشیم.

او یادآور شد اینکه امروزه کالبد بناهای تاریخی نقش اصلی را ندارد و ایجاد یک جریان و شبکه اقتصادی و احیاء ی اماکن می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه نوسازی و حمایت از این مسئله در دستور کار است، گفت: اگر منابع مسکن ملی را در بافت تاریخی قرار دهیم به طور اساسی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند و برای رفع مشکلات و مسائل، کمک و تسهیلات بدهد چرا که این مسائل حفظ ابنیه را محقق می‌کند.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء با بیان اینکه جبران خدمت برای املاک و خانه های تاریخی می‌تواند در احیاء  بافت‌های تاریخی موثر باشد، گفت: با رفع این مشکلات، یزد می‌تواند در این زمینه نمونه اول کشور باشد و بخش قابل توجهی از مشکلات مردم را حل و فصل کرده باشد.

او با بیان اینکه نگرانی من این است که شهرداری همچنان به صدور پروانه و نگاه صرف اقتصادی به بافت باشد، گفت: این نگرانی وجود دارد که شهرداری فقط به دنبال تعیین کاربری‌های تجاری باشد.

میرزائی افزود: همه کاربری‌ها نباید هتل و اقامتگاه باشد و این نگاه باید از بافت تاریخی برداشته شود لذا اهتمام منابع مالی مسکن ملی و به کارگیری این منابع در احیاء ، می‌تواند نگاه حاکم بر بافت تاریخی را بهبود ببخشد.

او حرکت به سمت کاربری‌های پذیرایی و اقامتی را ناشی از زمان‌بر شدن فرایندهای متعدد دانست و گفت: یزد امروز به دلیل اینکه مدت زمان ثبت جهانی آن تاکنون درگیر یک جریان اقتصادی خاص بوده است به این نگاه سوق یافته است.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء خاطرنشان کرد: در خصوص صنایع دستی و فرش دستباف در استان یزد هم با توجه به پیشرو بودن یزد در تمام عرصه ها امیدوار هستیم که این استان آغاز کننده جریان‌های متعدد و هدفمند مانند حراج صنایع دستی باشد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.