• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک صندوق توسعه و احیا و شهرداری نیاسر

  • کد خبر : 1643
  • 23 دی 1400 - 20:38
امضای تفاهم نامه همکاری مشترک صندوق توسعه و احیا و شهرداری نیاسر
تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین صندوق توسعه و احیا با شهرداری و شورای اسلامی شهر نیاسر با حضور امام جمعه شهر به امضای طرفین رسید. همکاري و هم افزایی بین شهرداري و صندوق در بهره گیري از ظرفیت هاي منابع انسانی، زیرساخت ها و توانمندي هاي سخت افزاري و نرم افـزاري طرفین در زمینه ارتقاء رشد و توسعه اقتصادي پایدار در بافت تاریخی فرهنگی کهن باغ شهر نیاسر از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه در پی سفر یک روزه مدیرعامل صندوق توسعه و احیا به استان اصفهان (۲۳ دی ماه ۱۴۰۰) و در راستای به رسمیت شناختن اهمیت فرآیندهاي اقتصادي در حفاظت و توسعه یکپارچه بافت تاریخی فرهنگی کهن باغ شهر نیاسر شهرستان کاشان، به منظـور شناسایی و معرفی ظرفیت هاي اقتصادي نهفته واجد ارزش و همچنین گسترش و تحکیم همکاري هاي فیمابین، امضا شد.
هادی میرزائی مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در حاشیه این برنامه گفت: همکاري با شهرداري در تسهیل اعطاي فعالیت به بناها و اماکن شناسایی شده و همچنین انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران در چارچوب قوانین و مقررات در مدت زمان معین و معرفی آن به نهادهاي محلی و کنترل کننده ذینفع از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
او تاکید کرد: فرهنگ سازي در راستاي احیاء بافت تاریخی فرهنگی شهر نیاسر و جلب حمایت و همراهی همه دی نفعان، گسترش خانه هاي خلاق صنایع دستی، جلب مشارکت سرمایه گذاران و هدایت آن ها به سمت احیاء بناهاي تاریخی و همچنین تأمین تسهیلات لازم به منظور استقرار فعالیت هاي اقتصادي مناسب در بناهاي شناسایی شده در زمینه صنایع دستی و فرش دستباف از جمله خروجی های این تفاهم نامه خواهد بود.

احسان کوزه گر شهردار نیاسر نیز با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی در راستاي وظایف صندوق در اماکن گردشگري و تاریخی نیاسر ایجاد خواهد شد گفت: شناسایی و معرفی بناهاي داراي امکان بهره برداري اقتصادي و درآمدزایی به نفع توسعه اقتصادي، اجتماعی و فرهنگـی بافـت تـاریخی فرهنگـی نیاسر به صندوق و استفاده از ظرفیت صندوق در تعیین فعالیت و کاربري بناهاي تاریخی از جمله زمینه های همکاری مشترک بین طرفین است. او شناسایی و معرفی سرمایه هاي انسانی فعال در زمینه هاي صنایع فرهنگی و خلاق مسـتقر در نیاسر را از دیگر زمینه های همکاری عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه شناسایی و معرفی متقاضیان سرمایه گذاري در زمینه فعالیت هاي تعریف شده و همکاري در بهسازي و نوسازي بافت تاریخی به ویژه بناهاي مربوط به صندوق و حریم هاي آن، عملیاتی می شود.
گفتنی است به منظور سیاست گذاري، برنامه ریزي، هماهنگی و نظارت بر اجراي مفاد تفاهم نامه، کارگروهی متشکل از دو نفر از نمایندگان تام الختیار معرفی شـده از سوي هر یک از طرفین تفاهم نامه تشکیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=1643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.