• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15
طی حکمی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفت

انتصاب هادی میرزائی به سِمت «نماینده وزارتخانه در حراج آثار فاخر صنایع دستی و فرش دستباف و هنرهای سنتی»

  • کد خبر : 2155
  • 26 فروردین 1401 - 5:44
انتصاب هادی میرزائی به سِمت «نماینده وزارتخانه در حراج آثار فاخر صنایع دستی و فرش دستباف و هنرهای سنتی»
طی حکمی ازسوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هادی میرزائی به عنوان «نماینده وزارتخانه» در حراج آثار فاخر، دارای شناسنامه، صاحب امضا و قابل فروش صنایع دستی و فرش دستباف و هنرهای سنتی در داخل و خارج از کشور منصوب شد.

در متن حکم این انتصاب آمده است: « در راستای وظایف آن موسسه به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی، در ارتباط با برگزاری حراج آثار فاخر، دارای شناسنامه، صاحب امضا و قابل فروش صنایع دستی و فرش دستباف و هنرهای سنتی در داخل و خارج از کشور، همچنین بندهای ۵ و ۸ ماده ۱ دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی تاریخی و هنری منقول مجاز مصوب هیئت وزیران «پروانه حراج در چهارچوب بند ۵ به صورت موردی و اصلی یا دوره ای برای حراج اموال منقول مجاز به شرکت های موضوع قانون تجارت داده می شود.» به موجب این ابلاغ به عنوان «نماینده وزارتخانه» منصوب می شوید. بر اساس شرح وظایف ذاتی آن موسسه نسبت به انجام امور بندهای ۵ و ۸ ماده ۱ دستورالعمل مجوز تجارت اموال فرهنگی-تاریخی و هنری منقول مجاز اقدامات لازم را به عمل آورید. ضروری است از روند اقدامات و برنامه ریزی ها گزارش های دوره ای ارائه شود. سید عزت الله ضرغامی.»
گفتنی است نمایندگان مجلس در سال ۹۶ موضوع حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی و فرش دستباف را به ماموریت های صندوق احیاء اضافه کردند.
بر اساسس ماده ۸ این قانون، به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان ، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف، عنوان «صندوق احیاء و بهره بردرای از اماکن تاریخی و فرهنگی» به «صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی» اصلاح گردید.
در دو سال گذشته علاوه بر بسترسازی برای اتصال نخبگان دانشگاهی با حوزه صنایع دستی و فرش دستباف، تلاش شد در تعریف کاربری بناهای تاریخی و فرهنگی، به این دو حوزه توجه ویژه ای شود به گونه ای که در بیش از ۹ بنای تاریخی، خانه های خلاق صنایع دستی راه اندازی شده است .
همچنین بر اساس بند ج و چ ماده ٣ این قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت صنعت، معدن و تجارت حسب مورد موظفند در راستای اجرای این قانون مجوز برگزاری حراج آثار فاخر قابل فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه‌ی صنایع دستی و هنرهای سنتی اقدام کنند.
ایجاد فضای اشتراکی برای عرضه محصولات فاخر و متناسب با نیاز روز جامعه، ایجاد فرصت آموزش و ارتباط بین اساتید و هنرمندان با علاقه مندان و دانشجویان، ایجاد ارتباط بین هنرمندان و قشر دانشگاهی به ویژه در زمینه طراحی و بسته بندی و برندینگ، ایجاد فضایی برای عرضه فاخرترین محصولات صنایع دستی با مهر اصالت ملی، پیش بینی مارکتینگ و بازاریابی برای صنایع دستی و فرش دستباف و … از جمله هدف گذاری های صندوق برای حمایت از هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی و فرش دستباف است.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.