• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
22
رییس شورای عالی نظارت بر حفاظت و مرمت میراث فرهنگی یزد؛

این شورای عالی یکی از اتاق فکرهای حوزه مرمت یزد خواهد بود

  • کد خبر : 2987
  • 23 مرداد 1401 - 5:57
این شورای عالی یکی از اتاق فکرهای حوزه مرمت یزد خواهد بود
رییس شورای عالی نظارت بر حفاظت و مرمت میراث فرهنگی یزد از تشکیل شورایی برای پیشگیری از بحران‌های احتمالی در خصوص بافت‌های تاریخی و بافت ثبت جهانی یزد خبر داد و گفت: شورای عالی نظارت به خوبی قرار است به یکی از اتاق فکرهای حوزه مرمت برای مشاوران استان تبدیل شود.

«احمد آخوندی»  با بیان این که به دنبال حضور دکتر «علی دارابی» در بحران سیل به سرعت شورای عالى نظارت بر حفاظت و مرمت ميراث‌فرهنگى یزد تشکیل شد، گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باید در خصوص این شورا عنوان شود مربوط به انتصاب افرادی علمی و اجرایی و همچنین متخصص در زمینه مرمت و معماری و شهرسازی است.

وی با بیان این که این شورا علاوه بر مرمت در خصوص پیشگیری از بحرانهای احتمالی در خصوص بافت‌های تاریخی و بافت ثبت جهانی یزد صاحب ایده و وطایفی خواهد بود، گفت: شورای عالی نظارت به خوبی قرار است به یکی از اتاق فکرهای حوزه مرمت برای مشاوران استان تبدیل شود.

آخوندی با بیان این که احیای قنوات، دفع آب‌های سطحی بافت و احیای اب انبارها جزو طرح هایی است که میتواند در اولویت این شورای عالی باشد، گفت: مجموعا مهم‌ترین وظیفه اعضای این شورا بررسى وضعيت آسیب‌های وارده سیل اخیر به بافت تاریخی یزد، نظارت بر تهیه طرح و اجرای حفاظت، مرمت و باززنده‌سازی آن و ارائه راهکارهایی به‌منظور پیشگیری از وارد شدن خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به بافت تاریخی یزد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در خصوص اعضای این شورا تصریح کرد: طی حکمی از سوی «علی دارابی» «محمدرضا اولیا»، «کاظم مندگاری» و «رضا ابویی» نیز اعضای این شورای عالی هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.