• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18
برای اولین بار در کشور به دست استاد «جعفری یزدی» پیشکسوت معماری و مرمت یزد

دفتر نمایندگی صندوق احیاء در یزد افتتاح شد

  • کد خبر : 2173
  • 28 فروردین 1401 - 7:05
دفتر نمایندگی صندوق احیاء در یزد افتتاح شد
همزمان با شب میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و در آستانه روز جهانی بناهای و محوطه های تاریخی، برای اولین بار در کشور دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیاء در شهر جهانی یزد با حضور مسئولان کشوری و استانی و به دست استاد «جعفری یزدی» پیشکسوت معماری و مرمت یزد افتتاح شد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء در این مراسم (۲۷ فروردین ۱۴۰۱) که در خانه تاریخی نواب برگزار شد با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر با تاکید مقام معظم رهبری موضوع حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با احیای بناها و اماکن تاریخی و نیز امور مرتبط با توسعه و تقویت احیا و بهره برداری اماکن تاریخی نیز در دستور کار این صندوق قرار گرفته است گفت: متاسفانه در بسیاری از شهرهای کشورمان به دلیل نگاه شهرنشینی مدرن، شاهد نابودی بناهای تاریخی در آنها بوده‌ایم ولی مردم شهر تاریخی یزد با اهتمام به میراث ارزشمند گذشتگان، گستره‌ی وسیعی از بافت تاریخی شهرشان را با ۲۲ هزار بنای کهن حفظ کرده‌اند و امیدواریم با راه اندازی این دفتر نمایندگی هم افزایی و تعامل بیشتر مسئولان استان در این حوزه را در قالی یک کار تیمی قوی شاهد باشیم.

هادی میرزائی اظهار امیدواری کرد اثرات راه اندازی این دفتر نمایندگی برای ساکنان بافت تاریخی محسوس و ملموس باشد و ضمن رفع مشکلات ساکنان این بافت تاریخی، اقتصادی پایدار در این پهنه را شاهد باشیم.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیا باید در خصوص مجوزها، پیگیری مسائل میراث فرهنگی و توسعه و احیا بناها و بافت تاریخی یزد نقش داشته باشد، اظهار کرد: انتظار داریم این دفتر پویا و فعال بوده و بتوانیم تاثیرات ملموس آن را مشاهده کنیم.

او با بیان اینکه روح زندگی حاکم بر بافت تاریخی یکی از مهمترین جاذبه های آن به شمار می‌رود، گفت: امیدوار هستیم صندوق احیا در راستای ماموریت‌های خود برای ایجاد جریان‌ زندگی در بافت تاریخی اقدام کرده و از تبدیل بافت تاریخی به کاربری‌های صرف هتل و اقامتگاه جلوگیری کند. استاندار یزد در پایان از آمادگی مجموعه مدیریتی استان برای تعامل و کمک به این نمایندگی در راستای تحقق اهداف راه اندازی آن خبر داد.

گفتنی است در این مراسم  احسان دهقانی معاون سرمایه گذاری صندوق توسعه و احیا با حفظ سمت و با صدور و ابلاغ حکمی از سوی هادی میرزایی مدیر عامل صندوق توسعه و احیا کشور به عنوان مسئول دفتر نمایندگی این صندوق در استان معرفی و منصوب شد.

 

 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.