• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
26
در سفر مدیرعامل صندوق توسعه و احیا مطرح شد

راه اندازی خانه خلاق صنایع‌دستی و موزه فلسفه در استان قم

  • کد خبر : 1101
  • 05 آبان 1400 - 9:49
راه اندازی خانه خلاق صنایع‌دستی و موزه فلسفه در استان قم
مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء از راه اندازی خانه خلاق صنایع‌دستی قم در یکی از کاروانسرا‌های این استان و تبدیل خانه ملاصدرا به موزه فلسفه خبر داد. هادی میرزائی در سفر یک روزه ای که سه‌شنبه ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به استان قم داشت همچنین از موزه سنگ یاقوت کویر، خانه یزدان پناه، آب انبار شاه حمزه، موزه و کارگاه سنگ های قیمتی استان بازدید کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء در بازدید از معدن عقیق قم با اشاره به اینکه با امضای تفاهم‌نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کم‌بهره برای خانه‌های خلاق صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است گفت: به هر خانه خلاق تا سقف ۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود.
میرزائی با بیان این‌که تغییر کاربری بنا‌های تاریخی صرفاً شامل تبدیل به واحدهای پذیرایی و مراکز اقامتی نیست، افزود: سرمایه‌گذاران حوزه صنایع‌دستی و فعالان بخش فرهنگی نیز می‌توانند برای تولید و عرضه صنایع‌دستی و فعالیت در حوزه‌ فرهنگی، از اماکن و آثار تاریخی بهره‌برداری کنند.

میرزائی در بازدید از موزه سنگ یاقوت کویر در قم نیز تاکید کرد استفاده از بناهای تاریخی موجود در استان قم برای ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی به ویژه زیورآلات‌سنتی و انگشتر، موقعیت‌ مناسبی برای عرضه محصولات هنرمندان مطرح استان فراهم می‌کند.
او همچنین از تبدیل خانه تاریخی ملاصدرا در شهرستان کهک در استان قم به موزه فلسفه خبر داد. به گفته میرزائی استان قم ۱۶ بنای تاریخی قابل واگذاری از سوی صندوق احیاء دارد که یکی از این آثار، خانه حکیم باشی، معروف به خانه ملاصدرا است.
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با بیان این‌که محوریت خانه ملاصدرا تبدیل آن به موزه فلسفه است، تصریح کرد: از بناهای اطراف این خانه می‌توان برای احداث واحدهای پذیرایی و اقامتی نیز استفاده کرد. میرزائی ادامه داد: بنای عصاری و حلوایی که جنب خانه ملاصدرا قرار گرفته است، قابلیت تبدیل به موزه‌های تجربه گرا را دارد. او با اشاره به مزایای موزه‌های تجربه گرا افزود: در این نوع موزه‌ها، بازدیدکنندگان با دو شیوه عصاری و تولید حلوا به صورت سنتی و مدرن از نزدیک آشنا خواهند شد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=1101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.