• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
23

رای اعتماد بالای بهارستان به مهندس ضرغامی

  • کد خبر : 696
  • 10 شهریور 1400 - 9:42
رای اعتماد بالای بهارستان به مهندس ضرغامی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مهندس سیدعزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم رای اعتماد دادند.

عصر امروز سوم شهریور ۱۴۰۰ بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم پایان یافت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۶۲ رای موافق، ۱۳ رای مخالف، ۶ رای ممتنع و ۵ رأی سفید سید عزت الله ضرغامی را به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعیین کردند .

مهندس ضرغامی دومین وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از زمان تأسیس این وزاتخانه است. پیش از این دکتر علی اصغر مونسان این مسئولیت را بر عهده داشت .

سیدعزت الله ضرغامی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران و در برنامه رادیویی آن آغاز کرد. او از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاونت امور سینمایی وزیر فرهنگ را برعهده داشت. در دولت هفتم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح منتقل شد و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس آن وزارت بود. سال ۱۳۷۹ در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این جایگاه فعالیت کرد . در فاصله سال های ۸۳ تا ۹۳ و به مدت ۱۰ سال ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت. همچنین تاکنون به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌ کرد .

گفتنی است در پایان رأی گیری از میان ۱۹ وزیر پیشنهادی معرفی شده از سوی آیت الله رئیسی، ۱۸ وزیر (به جز حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش) موفق به کسب رای اعتماد از بهارستان‌نشینان شدند .

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.