• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16
مدیر کل میراث فرهنگی یزد تاکید کرد:

ضرورت توجه به منافع جوامع محلی در احیاء بناهای تاریخی

  • کد خبر : 2180
  • 29 فروردین 1401 - 6:43
ضرورت توجه به منافع جوامع محلی در احیاء بناهای تاریخی
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه پرهیز از اقدامات صوری و عجولانه مدیران شهری در قبال میراث فرهنگی، گفت: منافع جوامع محلی نیز باید در مرمت و حفظ بناهای تاریخی مورد توجه قرار گیرد.

احمد آخوندی صبح یکشنبه ۲۸ فروردین در مراسمی که به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با حضور مدیر عامل صندوق توسعه و احیاء و هیات همراه، اساتید دانشگاه، فعالان و خیرین میراث استان در خانه تاریخی در حال مرمت مرتاض(مرتاض ۵) واقع در بافت جهانی شهر تاریخی یزد برگزار شد، محوریت شعال امسال این روز جهانی را موضوع اقلیم خواند و گفت: در همین راستا نیز عصر امروز قنات جهانی زارچ میزبان نشست علمی با موضوع مرمت، احیاء و بهره برداری خواهد بود.

او با طرح این سوال که آیا میراث فرهنگی یک فرصت قلمداد می‌شود یا این که تهدیدی برای جامعه است؟ ادامه داد: موضوع مهم در این باره اینست که مدیران شهری را مجاب کنیم که از کارهای صوری و عجولانه در قبال میراث فرهنگی پرهیز کنند و بیشتر از دانش کارشناسان و تجربیان بین المللی موفق در این حوزه بهره گیرند.

آخوندی موضوع مرمت و حفظ بناهای تاریخی را بدون توجه به منافع جوامع محلی ناموفق خواند و تصریح کرد: البته فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مهم است و تاکید میراث فرهنگی در این زمینه نیز تقویت روحیه هم افزایی با بخش پژوهشی و علمی استان و شهرداری است تا ضمن حفظ بافت تاریخی شهر یزد، جامعه به ویژه جامعه محلی و ساکنان آن نیز از آن منتفع شوند. گفتنی است، در این مراسم از جمعی از فعالان حوزه مرمت و حفاظت از میراث فرهنگی استان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.