• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
17
حمایت از گردشگری و صنایع دستی با کاربری بناهای تاریخی البرز

مخالف پلمب ماندن کاروانسرای شاه عباسی هستیم/

  • کد خبر : 2508
  • 26 خرداد 1401 - 9:04
مخالف پلمب ماندن کاروانسرای شاه عباسی هستیم/
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی فرش دستباف احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی از لزوم توسعه گردشگری البرز با تعیین کاربری بناهای این استان خصوصا مجموعه قلعه صمصام و بنای شاخص کاروانسرای شاه عباسی خبر داد. 

هادی میرزایی امروز در جریان بازدید از قلعه صمصام و گفتگو با معاون گردشگری استان البرز با بیان اینکه استان البرز یکی از استان‌های با ظرفیت بسیار بالا در حوزه گردشگری اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری این است استان درصدد تعریف کاربری های مرتبط و برنامه ریزی ویژه در این خصوص هستیم.

وی با بیان اینکه این بنا به دلیل دارا بودن مصوبه هیات دولت به عنوان یک مگاپروژه در اتصال با پل تاریخی کرج در دستور کار تعیین کاربری و مرمت است، گفت: یکی از کاربری‌های مورد نظر ما ایجاد یک مجموعه فرهنگی است که زمینه عرضه تولیدات صنایع دستی استان نیز به عنوان یک بخش ویژه برای آن در نظر گرفته شود. 

لزوم رفع تخلف سه ساله کاروانسرای شاه عباسی 

شهرام علی‌محمدی معاون گردشگری استان البرز نیز در این بازدید با اشاره به لزوم توسعه گردشگری استان البرز به علت مغفول ماندن در سنوات گذشته تصریح کرد: در این زمینه صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی می‌تواند نقش موثری داشته باشد به طوری که لازم است در خصوص تعیین کاربری بناهای متعدد از ظرفیت صندوق احیا استفاده شود. 

وی با اشاره به بنای کاروانسرای شاه عباسی که به علت تخلف در کاربری طی سه سال گذشته تاکنون پلمب شده است، اظهار کرد: این بنا که از شاخص‌ترین بناهای میراث استان البرز است باید به سرعت رفع تخلف شده و بتواند با کاربری متناسب وارد چرخه گردشگری استان شود. 

مخالف پلمب ماندن شاه عباسی هستیم 

البته هادی میرزایی در خصوص این بنا به معاونت گردشگری استان تاکید کرد: به زودی طی نشست با استاندار البرز این مسئله حل و فصل می‌شود ضمن اینکه ما معتقد هستیم شاه عباسی باید کاربری هتل کاروانسرا با کاربری فرهنگی داشته باشد، ولی پذیرایی باید به عنوان بخش وابسته به آن افزوده شود نه اینکه کل کاربری بنا تبدیل به تالار شود.

میرزایی در پایان تاکید بر اینکه مخالف کلمه خواندن یکی از بناهای مهم استان البرز هستیم گفت: پلمب یک بنای تاریخی در واقع شانه خالی کردن از بار مسئولیت آن است بلکه باید با اصلاحی تخلف قبلی آن را وارد مدار گردشگری استان کرده و به درستی از آن بهره برداری کنیم. 

انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.