• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

اخبار ویژه

مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا تنوع بخشی به حوزه اقتصاد میراث فرهنگی در دستور کار صندوق احیاست / لزوم رویکرد تعاملی حوزه میراث فرهنگی و اقتصاد همکاری صندوق توسعه و احیا و وزارت کشور در احیای بناهای تاریخی تجربه مرمت و احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان بررسی می‌شود / تقدیر از مرمتگران و معماران بناها

19

مرمت مجموعه حجت آباد وزیر یزد از سر گرفته شد

  • کد خبر : 2681
  • 15 تیر 1401 - 6:29
مرمت مجموعه حجت آباد وزیر یزد از سر گرفته شد
مرمت مجموعه حجت آباد وزیر یزد به اهتمام متولیان میراث فرهنگی استان یزد از سر گرفته شد.

عمارت حجت آباد وزیر یکی از بناهای تاریخی استان یزد و شهرستان اشکذر به شمار می‌رود که در ۲۵ کیلومتری شهر یزد قرار دارد و جزو بناهایی است که واگذاری آن به سرمایه‌گذار از طریق صندوق توسعه و احیا انجام شده است.

این عمارت مربوط به دوره قاجاریه بوده و در گذشته به‌عنوان ‌یکی از عمارت‌های خان‌نشین یزد از آن استفاده می‌شده است. نزدیکی باغ وزیر حجت آباد به قنات قدیمی حجت آباد باعث شده که داخل و اطراف آن باغ‌های زیبایی به وجود بیاید.

این بنای زیبا شامل بخش‌هایی همچون باغ، عمارت اصلی، حمام، آب‌انبار و کاروانسرا است. بانی و سازنده عمارت تاریخی حجت آباد وزیر یزد، میرزا محمد مستوفی حاکم یزد بود که در اواخر سلطنت ناصرالدین‌شاه ساخت این عمارت را به پایان رساند.

این بنا که مرمت آن در پاره‌از از زمان متوقف شده بود با رفع مشکلات پیش آمده، مجددا با همکاری متولیان استانی به خصوص «علی اصغر صمدیانی» معاون سابق میراث فرهنگی استان یزد و کارشناسان این حوزه مجددا وارد چرخه مرمت شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.