• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14
به مناسبت هفته ملی صنایع دستی؛

هادی میرزایی: حمایت از صنایع دستی مصداق حمایت از تولید داخلی است

  • کد خبر : 2472
  • 21 خرداد 1401 - 6:46
هادی میرزایی: حمایت از صنایع دستی مصداق حمایت از تولید داخلی است
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی به مناسبت هفته صنایع دستی اظهار کرد: حمایت از صنایع دستی به معنای حمایت از تولید داخلی است و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کنند.

«هادی میرزایی» ضمن تبریک هفته ملی صنایع دستی با بیان این که امروزه تکیه بر اقتصاد داخلی با رونق صنایع دستی میتواند محقق شود، اظهار کرد: صنایع دستی شاید مهمترین مصداق تولید داخلی باشد و حمایت از صنایع دستی به معنای حمایت از تولید داخلی است و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان این که صنایع دستی میتواند تاثیر قابل توجهی بر رفع مشکلات متعددی مانند بیکاری و بعضا آسیب‍های اجتماعی داشته باشد، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که امروزه باید مورد توجه بوده و برای ان برنامه ریزی کنیم حرکت صنایع دستی به سمت دانش بنیان است.

با بیان اینکه به استناد ماده هشت قانون حمایت از هنرمندان،‌استادکاران و فعالان صنایع دستی موظف به حمایت از تقویت صنایع دستی بر عهده ماست، اظهار کرد: هنرهای ملی که ریشه اصلی صنایع دستی کشور است نیازمند آن است که با استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا ارتقاء یافته و با کیفیت تولید مواد اولیه محصولاتی درخور ایجاد کنیم.

میرزایی با بیان این‌که اتصال هنرمندان صنایع دستی به بازار جامعه هدف می‌تواند زمینه تقویت حوزه صنایع دستی را ایجاد کند، گفت:‌ از اهم مأموریت‌های صندوق احیا، پیش‌بینی چرخه و خوشه صنایع دستی و فرش بوده که از تأمین مواد اولیه تا مارکتینگ صنایع دستی را مد نظر قرار داده است.

وی استفاده از نوآوری و خلاقیت، تأمین مواد اولیه و حمایت از ابزارآلات تولید صنایع دستی را راهبردهای جدی صندوق توسعه صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی دانست و بیان کرد:‌ با خرید تضمینی هیچ محصولی پایدار نخواهد بود و هیچ کدام یک از صنایع دستی احیا نمی‌شود.

این مسئول اتصال به بازار مورد نیاز امروز در گستره ملی و جهانی را موثرترین و تنها راه احیای صنایع دستی منسوخ شده عنوان و تصریح کرد: هیچ محصولی جهانی نمی‌شود مگر آنکه توانسته باشند نیاز ملی را برطرف کند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی کشور گفت:‌ احیای صنایع دستی منسوخ شده در گرو اتصال ظرفیت‌های دانش بنیان و جوانان مستعد در این حوزه است.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.