• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15
خبر خوش مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری

چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان احیاء می شود

  • کد خبر : 1722
  • 13 بهمن 1400 - 6:58
چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان احیاء می شود
مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء از احیای چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان خبر داد. هادی میرزائی در بازدید از غرفه استان سمنان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی(12 بهمن ماه 1400) گفت: امیدواریم در آینده نزدیک، با همکاری‌های دوجانبه مدیران استان و مدیران ملی، چشمه‌علی دامغان به‌عنوان یک اثر فاخر بین‌المللی احیاء شود و زمینه بهره‌برداری بهینه از این اثر با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم گردد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء  با تاکید بر احیاء بافت تاریخی سمنان ادامه داد: یکی از نکاتی که در طول سال‌های قبل آسیب دیده، در حوزه حفاظت از بافت تاریخی سمنان بوده که امیدواریم با اهتمام نماینده مردم شریف شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه و مدیرکل استان سمنان، زمینه انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای تعیین و اعطای کاربری و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی با مالکیت خصوصی و بخش دولتی فراهم شود. میرزایی ابراز امیدواری کرد: ظرف سه ماه آینده این تفاهم‌نامه منعقد شود و اقدامات اثربخشی در حمایت از مالکان بناهای تاریخی تحقق یابد.

به گفته او طی هفته‌های آینده کاروانسراهای آجری آهوان و چند بنای تاریخی دامغان نیز واگذار می‌شود و خانه میرابراهیمی دامغان به‌عنوان موزه آموزش و پرورش احیا خواهد شد.

میرزائی با اشاره به اینکه در ۱۵ سال گذشته اماکن مهمی از استان سمنان از جمله بادگیر خانه کلانتر، خانه طاهری، خانه حشمت اللشکر، کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان،کاروانسرای میاندشت و …به بخش خصوصی واگذار شده است ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش عمده‌ای از این بناها با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احیا شود.

او تصریح کرد حفاظت از این بناهای تاریخی با واگذاری امور به مردم ثابت کرده که محدودیت منابع و اعتماد به بخش مردمی می‌تواند زمینه احیا و حفاظت از این مواریث تاریخی و فرهنگی را برای نسل‌های آینده فراهم کند.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=1722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.