• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
20
رویکرد دانش بنیان مقدم بر فعالیت‌های صندوق احیا؛

چهار تعیین کاربری به سمت خانه‌های خلاق سوق میابد

  • کد خبر : 2141
  • 21 فروردین 1401 - 9:31
چهار تعیین کاربری به سمت خانه‌های خلاق سوق میابد
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و مرمت و احیای بناهای تاریخی با بیان این که تلاش خود را برای تبدیل شدن صندوق به نماینده وزارت خانه در حوزه دانش بنیان انجام می‌دهیم، گفت: دانش بنیان در بستر خانه‌های خلاق به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسوخ کرده و جهار تعیین کاربری به سمت خانه‌های خلاق در سال جدید در دست اقدام است.

«هادی میرزایی» با بیان این که دانش بنیان به عنوان شعار سال باید مقدم بر تمام فعالیت‌هایمان باشد، اظهار کرد: دانش بنیان در پهنه عریض کشور ایران در حال گسترده شدن است و تمام صنایع و بخش‌های متعدد را درگیر کرده است، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی با بیان این که گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی جایگاه خود را در حوزه دانش بنیان پیدا کرده است، گفت: با تعامل چند جانبه با معاونت علمی ریاست جمهوری و نهادها و دستگاه‌های دیگرو حمایت از زیست بوم صنایع خلاق در کشورمان این حوزه‎ها توانستند جایگاه خود را در حوزه دانش بنیان پیدا کنند.

این مسئول با اشاره به شکلگیری خانه‌های خلاق در بستر میراث فرهنگی یاد کرد و گفت: رویکرد دانش بنیان در بستر خانه‌های خلاق به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسوخ کرده است به طوری که امروز می‌توانیم با بهره گیری از شیوه‌های نوآورانه حمایتی، پذیرای فکرهای خلاق و شیوه‌هایی مدرن در بهره برداری و تعیین کاربری‌ها باشیم از طرفی حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز به طور مستقیم با این مقوله مرتبط است.

وی با بیان این که براساس آمار تقریبی معاونت ریاست جمهوری حدود ۷۰ خانه خلاق تا سال گذشته وجود داشتند، گفت: یکی از دستاوردهای صندوق در چند سال اخیر، احیا و مرمت با کاربری خانه‌های خلاق است که خوشبختانه از ۱۳۰ ابنیه تاریخی صندوق نیز ۶ خانه با کاربری‌های صنایع دستی و خانه خلاق احیا شده است.

میرزایی با بیان این که ۴ خانه تاریخی در سال جدید با کاربری خانه خلاق و صنایع دستی واگذار خواهد شد، گفت: یکی از مسائل مهمی که امسال با محوریت شعار سال در دست اقدام است برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت صندوق در توسعه دانش بنیان است.

وی با تاکید بر این که چنین رویکردی موجب توسعه فرهنگی و اقتصادی، حراست از هویت ملی و افزایش ارزش افزوده و کاهش هزینه‌ها میشود، گفت: تشکیل خوشه‌های تخصصی بویژه در حوزه صنایع دستی یکی از مسائلی است که با توجه به وظایف جدید صندوق با محوریت شعار سال و با رویکرد رونق اقتصادی در کنار ارتقای زیرساخت‌ها در دستور کار است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و با بیان اینکه ارتباط کاری هر فرد و بخش با مجموعه های دانش بنیان باید تشریح شود، گفت: باید مسائل مرتبط با دانش بنیان را بررسی کنیم و تلاش کنیم تا نماینده وزارت خانه در این ارتباطات شویم چرا که این اقدامات مبتنی بر تحقق شعار سال خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.