• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
23

بهره برداری ۱۱ بنای تاریخی صندوق احیا به مزایده کذاشته می‌شود

  • کد خبر : 4503
  • 10 بهمن 1401 - 13:30
بهره برداری ۱۱ بنای تاریخی صندوق احیا به مزایده کذاشته می‌شود
صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دست‌بافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی که موسسه‌ای وابسته به وزارت میراث فرهنگی،گردشگی و صنایع دستی است و در نظر دارد برای بهمن ماه، بهره برداری 11 بنای تاریخی را به منظور جذب سرمایه گذار به مزایده بگذارد.

این مجموعه بناها شامل خانه سرهنگ ایرج از استان تهران، خانه اوشیدری، باغ هرندی، ارگ راین، کارخانه حناسایی، عمارت موسی خان و خانه فخر راور از استان کرمان، کاروانسرای مهر و کاروانسرای زعفرانیه از استان خراسان رضوی، خانه ابراهیمی از استان سمنان و همچنین حمام سالار از استان زنجان است.

کاربری بناهای تاریخی مزایده بهمن ماه صندوق توسعه و احیا اینگونه است که خانه سرهنگ ایرج فرهنگی، پذیرایی و هنری، خانه اوشیدری تجاری، پذیرایی و هنری، باغ هرندی شامل گاوگرد و اتاق های جانبی و خانه قراچه داغی هم گذیرایی، اقامتی(بومگردی) و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

کاربری کارخانه حناسایی نیز فرهنگی و کارگاهی در نظر گرفته شده به طوری که احیاء صنعت و پذیرایی سبک جزو کاربری های مورد نظر این بناست. ارگ راین شامل عمارت حاکم نشین، چهار انبار و زمین پشت انبار مشمول کاربری علمی، پژوهشی، پذیرایی و اقامتی است و عمارت موسی خانی و کاروانسرای مهر نیز شامل کاربری فرهنگی، هنری و پذیرایی هستند.

خانه فخر راور کاربری پذیرایی، فرهنگی و کارگاهی و همچنین کاروانسرای زعفرانیه کاربری فرهنگی، اقامتی، پذیرایی و مجتمع بین راهی خواهد داشت. البته حمام سالار نیز مشمول دو کاربری فرهنگی و پذیرایی خواهد بود.

صندوق احیا در نظر دارد تا این بناها را براساس مشخصات مندرج در اسناد مزایده از طریق مزایده عمومی به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری مدت معین از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir  و طی تشریفات مزایده به اشخاص ( حقیقی و حقوقی ) واجد شرایط واگذار کند.

تمام مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهاد مزایده‌گران و همچنین کمیته فنی و بازرگانی در زمان بازگشایی پاکت‌ها، از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد.

گفتنی است جلسه کمیسیون مزایده بهمن ماه فردا در خیابان آزادی، نبش یادگار امام، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سالن فجر و از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=4503

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.