• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
10
با هدف احیای اولین کاروانسرای ثبت جهانی شمال کشور؛

آیین آغاز مرمت کاروانسرای تی‌تی گیلان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 9696
  • 21 مرداد 1403 - 10:05
آیین آغاز مرمت کاروانسرای تی‌تی گیلان برگزار می‌شود
آیین آغاز عملیات مرمت و احیای کاروانسرای تی‌تی در سیاهکل گیلان، سه‌شنبه 23 مرداد 1403 ساعت 13 با حضور استاندار، مقامات ملی و استانی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، آیین آغاز عملیات مرمت و احیای کاروانسرای تی‌تی واقع در سیاهکل گیلان، سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳ با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان، امین بابایی فرماندار سیاهکل، سلمان زارع نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس، ولی جهانی مدیر کل میراث فرهنگی گیلان و همچنین شهاب طلائی مدیرعامل صندوق توسعه و احیا برگزار می‌شود.

جلسه رسمی این مراسم ابتدا درفرمانداری گیلان برگزار و آیین افتتاح نیز پس از آن در کاورانسرای تی تی واقع در سیاهکل اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است تی‌تی، تنها کاروانسرای ثبت جهانی شمال کشور است که به زودی با آغاز عملیات مرمت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حیاتی دوباره پیدا می‌کند و به طرفیت‌های گردشگری استان گیلان اضافه می‌شود.

گفتنی است با احیای کاروانسرای تی‌تی، شاهد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منطقه و همچنین حمایت از تولیدات صنایع دستی و فعالان این حوزه در این بنا خواهیم بود. این کاروانسرا که با کاربری فرهنگی و پذیرایی، به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود، بازار فروش برای مصنوعات و محصولات صنایع دستی شمال کشور به ویژه استان گیلان فراهم می‌کند.

تی‌تی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی قرار است احیا شود، با جذب این سرمایه از بخش خصوصی، در هزینه‌های دولتی در امر مرمت، صرفه جویی می‌شود.

احیای این بنای تاریخی، باعث جلوگیری از بزهکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق مجاور می‌شود و علاوه بر اشتغال پایدار، زیرساخت‌های گردشگری شمال کشور را نیز توسعه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=9696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.