• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
6
امروز با حضور صاحبنظران برگزار شد؛

بررسی ارزش‌های جهانی هگمتانه و اصالت همدان

  • کد خبر : 9864
  • 06 شهریور 1403 - 7:07
بررسی ارزش‌های جهانی هگمتانه و اصالت همدان
نشست تخصصی توسعه پایدار و اصالت محور شهر همدان در بستر مشارکت مردمی با تکیه بر ارزش‌های جهانی هگمتانه صبح امروز در هتل بابا طاهر همدان برگزار شد.

نشستی که به همت صندوق توسعه و احیا، اداره‌کل ثبت و حریم آثار، حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی، اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان و پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری هگمتانه برگزار شد.

یعقوب محمدی‌فر، محمد حسین طالبیان و محمد سعید ایزدی سخنرانان علمی نشست و شهاب طلایی‌شکری، علیرضا ایزدی، عباس صوفی، رضا سامه و محسن معصوم‌علیزاده دیگر سخنرانان این رویداد بودند.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در این نشست هدف از برگزاری این رویداد را ورود صندوق احیا به نقش آثار ثبت شده جهانی در زندگی جامعه محلی عنوان کرد.شهاب طلایی شکری افزود: میراث فرهنگی ثروت واقعی کشورمان است و می‌تواند در کیفیت زندگی جوامع محلی نقش موثری ایفا کند و رونق اقتصادی به ارمغان آورد.وی افزود: ۲۸ اثر ثبت جهانی ایران اسلامی می‌تواند با توجه و برنامه‌ریزی هدفمند و توام با شناخت در اقتصاد کشور نقش‌آفرین باشند.

طلایی اظهار داشت: صندوق توسعه و احیا در چشم‌انداز خود با خلق منابع و ایده‌های جدید به دنبال تقویت اقتصاد میراث است.وی ابراز امیدواری کرد در دولت چهاردهم اقتصاد میراث جدی گرفته شود و این وزارتخانه بتواند نقش واقعی خود را در جامعه ایفا کند.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در ادامه همدان و آثار تاریخ‌اش را برای این مجموعه مهم توصیف کرد و افزود: به زودی آثار تاریخی جدیدی پس از مرمت و احیا به مردم این دیار فرهنگ و تمدن تقدیم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=9864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.