• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
9
مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در نشست تخصصی مطرح کرد:

به بهانه‌های مختلف مردم را با میراث فرهنگی آشنا کنیم / احیای واقعی بناها احیای فرهنگی است نه کالبدی

  • کد خبر : 9655
  • 10 مرداد 1403 - 15:11
به بهانه‌های مختلف مردم را با میراث فرهنگی آشنا کنیم / احیای واقعی بناها احیای فرهنگی است نه کالبدی
شهاب طلائی گفت: صندوق توسعه و احیا، صرفا به دنبال احیای کالبد نیست و ما معتقدیم برای احیا باید تمامی شئون بنا، احیا شود و زنده کردن روایت‌ها و احیای فرهنگی نیز در همین راستاست.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، نشست تخصصی «فرصت‌ها و چالش‌های برگزاری رویدادهای فرهنگی در بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی» با حضور رضا سامه، مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، کامیار عبدی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و سید احمد محیط طباطبائی، رئیس ایکوم ایران، سه‌شنبه نهم مرداد ۱۴۰۳ در عمارت مسعودیه برگزار شد.
شهاب طلائی در ابتدای این نشست گفت: اخیرا شاهد برگزاری کنسرت موسیقی سنتی در تخت جمشید به عنوان یک پایگاه جهانی میراث فرهنگی بودیم و این موضوع با اختلاف نظر بسیاری از بزرگان و دوستداران میراث فرهنگی همراه بود.
طلائی افزود: موضوع برگزاری رویدادهای فرهنگی در بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی، مسئله‌ای تازه و در ابتدای راه است و بسته به جنس و تنوع بناها نیازمند برنامه‌ریزی متفاوت است.
او ادامه داد: ما باید به بهانه‌های مختلف بتوانیم مردم را به بناهای تاریخی دعوت کنیم، برگزاری این رویدادها می‌تواند زمینه‌ساز حضور، آشنایی و انس بیشتر مردم با بناهای تاریخی و میراث فرهنگی شود، البته باید شئون و هویت بنا نیز در نظر گرفته شود و آسیبی به آن وارد نشود.
مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در انتها خاطر نشان کرد: نشست امروز که در قالب یک سلسله نشست برگزار می‌شود، در آینده نیز ادامه خواهد داشت، چراکه صندوق توسعه و احیا، صرفا به دنبال احیای کالبد نیست و ما معتقدیم برای احیا باید تمامی شئون بنا، احیا شود و زنده کردن روایت‌ها و احیای فرهنگی نیز در همین راستاست.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=9655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.