• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
10
معاون سرمایه‌گذاری صندوق احیای بناهای تاریخی:

تنها بنای میراثی ثبت جهانی گیلان، احیا می‌شود / جان دوباره در کاروانسرای جنگلی تی‌تی

  • کد خبر : 9575
  • 09 مرداد 1403 - 8:35
تنها بنای میراثی ثبت جهانی گیلان، احیا می‌شود / جان دوباره در کاروانسرای جنگلی تی‌تی
معاون سرمایه‌گذاری صندوق احیا گفت: کاروانسرای تی‌تی به زودی طی مراسمی به سرمایه‌گذار بخش خصوص تحویل و عملیات مرمت آن بلافاصله آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، علی‌اصغر رمضانی‌نژاد معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی گفت: با برگزاری مزایده مشارکت و سرمایه‌گذاری در احیای کاروانسرای تی‌تی و مشخص شدن سرمایه‌گذار بخش خصوصی، عملیات مرمت این بنا به زودی آغاز می‌شود.

او با اشاره به دقت نظر صندوق توسعه و احیا در انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: در انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت مشارکت دراحیای این بنای فاخر، ضمن در نظر گرفتن مقررات قانونی مزایده، اهلیت و صلاحیت افراد را نیز بررسی کردیم تا به بهترین گزینه موجود برسیم.

وی خاطر نشان کرد: کاروانسرای تی‌تی به زودی طی مراسمی به سرمایه‌گذار بخش خصوص تحویل و عملیات مرمت آن بلافاصله آغاز می‌شود. با احیای کاروانسرای تی‌تی، شاهد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منطقه و همچنین حمایت از تولیدات صنایع دستی و فعالان این حوزه در این بنا خواهیم بود. این کاروانسرا که با کاربری فرهنگی و پذیرایی، به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود، بازار فروش برای مصنوعات و محصولات صنایع دستی شمال کشور به ویژه استان گیلان فراهم می‌کند.

او به سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی جهت مرمت این بنا اشاره کرد و افزود: با جذب این سرمایه از بخش خصوصی، در هزینه‌های دولتی در امر مرمت، صرفه جویی می‌شود. احیای این بنای تاریخی، باعث جلوگیری از بزهکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق مجاور می‌شود و علاوه بر اشتغال پایدار، زیرساخت‌های گردشگری شمال کشور را نیز توسعه می‌دهد.

او تاکید کرد: تی‌تی کاروانسرا، از معدود کاروانسراهای شمال کشور است و احیای هر چه سریع‌تر آن جزو اولویت‌های مجموعه میراث فرهنگی کشور است.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=9575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.