• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3
قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور:

ثبت ٢٠٣ بنای تاریخی کردستان در فهرست آثار ملی/ بخش خصوصی زمینه احیای بناهای تاریخی را فراهم می‌کند

  • کد خبر : 10389
  • 21 مهر 1403 - 11:16
ثبت ٢٠٣ بنای تاریخی کردستان در فهرست آثار ملی/ بخش خصوصی زمینه احیای بناهای تاریخی را فراهم می‌کند
قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور گفت: ۸۶۹ اثر ثبت ملی در کردستان وجود دارد دارد که ٢٠٣ مورد آن مربوط به بناهای تاریخی است.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، مسعود ابراهیمی چهارشنبه ١٨ مهرماه ماه ١٤٠٣ در نشست تخصصی اقتصاد میراث‌فرهنگی ویژه بناها و اماکن تاریخی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: واگذاری بناهای تاریخی از طریق صندوق احیا به بخش خصوصی دارای مزایایی است که جذب توریست به این اماکن اثرگذاری بیشتری دارد.

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور افزود: براساس دیدگاه گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی بهترین بناهای پذیرایی و اقامتی کشور مربوط به بناهایی است که در لیست صندوق احیا قرار دارند.

او عنوان کرد: ۸۶۹ اثر ثبت ملی در کردستان وجود دارد که ٢٠٣ مورد آن مربوط به بناهای تاریخی است.

ابراهیمی با بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی در هر استانی زمینه پیشبرد اهداف و فعالیت‌ها را فراهم می‌کند، یادآور شد: ورود سرمایه‌گذاران به بخش گردشگری و بناهای تاریخی در راستای پایداری و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی مؤثر است.

او مزیت بعدی بناهایی که از طریق صندوق احیای بناهای تاریخی واگذار می‌شود را نوع قراردادهای آنها دانست و بیان کرد: صندوق بعد از ۲۰ سال از تأسیس و فعالیت به یک بلوغ در باب قراردادها رسیده است و آینده‌نگری در این قراردادها کاملاً مدنظر قرار دارد.

قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی گفت: نوع قراردادهایی که از طریق صندوق با سرمایه‌گذار منعقد می‌شود، برای سرمایه‌گذاران امنیت خاطر به همراه دارد.

او اظهار کرد: حمایت دیگر از سرمایه‌گذاران این است که از بخش و معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند و در کنار این مهم تسهیلاتی به سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه از ٢٠ اسفند سال گذشته تا به امروز هیچ استانی ماده ۲۷ واگذار نکرده است، گفت: بناهای تاریخی که موقعیت مکانی مناسبی داشته باشند، بنا به اقتصاد مقاومتی و آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۷ الحاقی هیأت دولت به صندوق مرمت و احیا بناهای تاریخی تعلق می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=10389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.