• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7
در دیدار مدیرعامل صندوق توسعه و احیا با نماینده مریوان مطرح شد؛

ضرورت احیای بناهای تاریخی کردستان / جشنواره‌های فرهنگی با هدف توسعه گردشگری استان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 10212
  • 04 مهر 1403 - 16:37
ضرورت احیای بناهای تاریخی کردستان / جشنواره‌های فرهنگی با هدف توسعه گردشگری استان برگزار می‌شود
شهاب طلائی در دیدار با کریمیان نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری نهادهای مختلف می‌توانیم برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای شناخت و حفاظت از بناهای تاریخی کردستان اجرا کنیم و از این طریق، هویت محلی و زیرساخت‌های گردشگری استان را نیز تقویت کنیم.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، در نشست مشترک مدیرعامل صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی و کریمیان نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، موضوعات مهمی در خصوص حفاظت از ابنیه تاریخی و توسعه فرهنگی استان کردستان مطرح شد.

در این نشست که در عمارت مسعودیه برگزار شد، موضوعاتی از قبیل بررسی معضلات موجود و چالش‌های صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی بررسی شد.

شهاب طلائی، مدیرعامل صندوق در این جلسه، با تشریح مشکلات مالی و ساختاری صندوق، بر لزوم حمایت‌های بیشتر از سوی نهادهای دولتی و خصوصی تاکید کرد.

وی همچنین به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در معرفی تاریخ و فرهنگ غنی استان کردستان اشاره کرد و خواستار برگزاری نشست‌های فرهنگی برای آشنایی بیشتر مردم و گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منطقه شد.

در ادامه، کریمیان نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی کردستان تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این جشنواره‌ها به تقویت هویت محلی و جذب گردشگر کمک کند.

وی همچنین پیشنهاد داد که با همکاری نهادهای مختلف، برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای شناخت و حفاظت از بناهای تاریخی استان برگزار شود.

او این نشست را نشانه‌ای از عزم جدی مسئولان برای حفظ و احیای میراث فرهنگی و تاریخی استان کردستان عنوان کرد و گفت:  امیدها برای آینده‌ای روشن‌تر در حوزه میراث فرهنگی افزایش یافته است.

 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=10212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.