• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
21
چهارمحال و بختیاری، مقصد چهل و هفتمین سفر مدیرعامل صندوق توسعه و احیا

تحویل اتاق آئینه شهرکرد به بخش خصوصی

  • کد خبر : 1410
  • 28 آبان 1400 - 23:49
تحویل اتاق آئینه شهرکرد به بخش خصوصی
مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در چهل و هفتمین سفر استانی خود از بناهای تاریخی چهارمحال و بختیاری بازدید کرد. هادی میرزائی  در این سفر که 28 آبان 1400 صورت گرفت، از تحویل بنای تاریخی اتاق آیینه (شهرکرد) به بخش خصوصی برای انجام فعالیت فرهنگی خبر داد. او تاکید کرد ارائه خدمت مطلوب و بهنگام به سرمایه‌گذاران، علاقه‌مندان و گردشگران این حوزه می‌تواند ظرفیت‌های نهفته چهارمحال و بختیاری را به جهانیان معرفی کند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با اشاره به اینکه قرار است بخش خصوصی ضمن مرمت و احیای اتاق آیینه، از آن برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره‌برداری کند گفت: کاربری این اثر تاریخی در روند واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی فقط برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این مکان مشخص و تعیین شده است.

میرزائی  تصریح کرد: این واگذاری به استناد بند “ز” ماده ۱۱۴ قانون برنامه چهارم توسعه انجام شد که براساس آن، وظیفه تعیین و اعطای کاربری و بهره‌برداری مناسب و خردمندانه از بناهای تاریخی و فرهنگی با استفاده از جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

 

واگذاری «قلعه دزک» به سرمایه گذار محلی

میرزائی با اشاره به اینکه این صندوق روند واگذاری کاربری و فعالیت های «قلعه دزک» شهرستان کیار به بخش خصوصی را در نشستی با حضور اهالی این روستا بررسی کرد و اختلاف‌های موجود را به حداقل رساند گفت: بر این اساس قرار شد با رویکردی واحد، این طرح به سرمایه‌گذار دارای اهلیت و توانمند با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی روستای دزک واگذار شود.

 

تلاش برای احیا و بهره برداری از قلعه تاریخی بارده

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا تاکید کرد: در خصوص مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد و آثار دیگر به‌عنوان بناهایی ارزشمند، قرار شد کاربری‌های موجود و موزه‌های آن حفظ و ارائه خدمات مورد نیاز با هدف ارتقای تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان انجام شود.

او ادامه داد:  تملک و مالکیت قلعه تاریخی بارده شهرستان بِن هنوز در اختیار دولت نیست و امیدواریم بتوانیم علاوه بر تملیک این بنای ارزشمند، آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم. میرزائی یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، قلعه تاریخی سورک در شهرستان شهرکرد برای فعالیت‌های اقامتی، فرهنگی و پذیرایی با تاکید بر توسعه ظرفیت‌های صنایع‌دستی و فرش دستباف به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

 

حمایت از هنرمندان

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا با اشاره به اینکه استاد بهرامی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری توانسته با سرمایه‌گذاری و خلاقیت در خانه حفیظی‌های بروجن اقدامات ارزنده‌ای را انجام دهد تصریح کرد: صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی علاوه بر حمایت و حفاظت از این هنرمند، زمینه لازم برای همکاری و مشارکت با ایشان به‌عنوان فعال فرهنگی و صنایع‌دستی را فراهم می‌کند.

 

گفتنی است مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در سفر یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری از بناهای تاریخی قلعه سورک (روستای سورک)، قلعه امیر مفخم (روستا دزک)، اتاق آیینه (شهرکرد)، قلعه چالشتر، حمام و خانه ستوده (چالشتر) بازدید کرد و ضمن بررسی مسائل پیش رو احیا و بهره بردرای از این بناها، با مالکان و بهره برداران این بناها به تبادل نظر وگفت و گو پرداخت.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=1410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.