• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8
با حمایت کاروانسرای افضل شوشتر اکران می‌شود؛

اوسونا، فیلمی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ شوشتر قدیم

  • کد خبر : 9029
  • 29 اردیبهشت 1403 - 12:52
اوسونا، فیلمی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ شوشتر قدیم
اوسونا که به معنای قدیم‌ترها است و به زبان و گویش شوشتری تهیه شده است، چهارشنبه دوم خرداد 1403 در آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دو سانس و برای اولین بار اکران می‌شود.

مرجان اسمی پور، بهره‌بردار خانه افضل شوشتر گفت: اوسونا که به معنای قدیم‌ترها است و به زبان و گویش شوشتری تهیه شده است، چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ در آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دو سانس و برای اولین بار اکران می‌شود.

بهره‌بردار کاروانسرای افضل شوشتر تاکید کرد: فیلم اوسونا بیان کننده و به نوعی احیا کننده یکسری باورها و اعتقادات شوشتر قدیم است و هدف از ساخت آن  فیلم آشنایی نسل جوان با فرهنگ‌ها، ضرب المثل‌ها و رسم و رسومات گذشته شهر و ساکنان این منطقه است.
اسمی پور افزود: ساخت این فیلم حدود یک سال و نیم طول کشیده و بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه داشته است. از ۱۵۰ نفر بازیگر و ۱۸۰۰ ضرب المثل در این فیلم استفاده شده است.

این فعال بناهای تاریخی خاطر نشان کرد: فیلم اوسونا بعد از اکران درر وزارتخانه میراث فرهنگی، در استان خوزستان و سینمای شوشتر برای اهالی و ساکنان این شهر به نمایش در خواهد آمد.
اسمی‌پور اضافه کرد: از عوامل این فیلم می‌توان از راد نژاد فتحی (موزه دار و مجموعه دار سرای افضل) به عنوان تهیه کننده، کارگردان و نویسنده، غلامرضا صیادی، و مرجان اسمی پور بهره‌برداران مجموعه کارونسرای افضل و همچنین مریم بهلول، مریم ذوالفقاری، امیرعلی صیادی، طاها سخایی، امیر رضا صالحی نیا و خانم الهام نیا به عنوان بازیگران این فیلم نام برد.

گفتنی است این فیلم با زبان و گویش شوشتری تهیه شده و از تمامی شوشتری‌های مقیم تهران، کرج و حومه برای تماشای این فیلم دعوت شده است که علاقه‌مندان به این گویش با تماس و رزرو جهت هماهنگی می‌توانند در اکران این فیلم شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=9029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.