• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
20

برای مشارکت استانها با صندوق احیا کمیته مزایده تشکیل می‌دهیم / تلاش برای رفع مشکل شاه عباسی البرز

  • کد خبر : 2515
  • 26 خرداد 1401 - 10:54
برای مشارکت استانها با صندوق احیا کمیته مزایده تشکیل می‌دهیم / تلاش برای رفع مشکل شاه عباسی البرز
مدیرعامل صندوق توسعه و احیا با بیان اینکه استان‌هایی که آمادگی فعالیت مشارکتی با صندوق احیا را دارند میتوانند کمیته مزایده تشکیل دهند، گفت: پس از تصویب کردن آن می‌توانیم استان‌ها را در این باره تقویت کنیم اما قراردادها متمرکز در صندوق احیا منعقد خواهد شد.

هادی میرزایی با بیان اینکه مردم محوری و مشارکت همه ذی نفعان احیا و بهره برداری را داشته باشیم، اظهار کرد: مجموعه کاروانسرای شاه عباسی البرز برای استفاده از بخش خصوصی کاربری این بنا واگذار شد اما کاربری خلاف عرف مورد بهره برداری قرار گرفت و بعدا در این میراث تاریخی بر روی گردشگران و مردم بسته شد.

وی به بسته بودن سه ساله این بنا اشاره کرد و گفت‌: لازم است با اهتمام متولیان استان و صندوق احیا و توسط یک بخش خصوصی صاحب صلاحیت و اهلیت این میراث تاریخی دوباره به بهره برداری برسد.  

میرزایی با بیان اینکه حکمرانی خوب نیازمند این است که مردم و همه فعالان به قوانین اشراف داشته و از متولیان مطالبه کنند، گفت: سواستفاده از ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در پلمب این بنای تاریخی که اساسا مغایر با قانون است در گذشته در قبال این بنا اتفاق افتاده که امروز سرنوشت این بنا بسته ماندن است. 

این مسئول با تاکید بر اینکه باید این میراث تاریخی دوران صفوی مورد بهره برداری قرار گرفته و در اختیار مردم باشد، گفت: برای بهره برداری باید حداقل امکانات لازم برای مردم را داشته باشد در حالی که شهرداری در دوره قبل در عین تامین نکردن هیچ امکاناتی حتی ۲۰ میلیارد تومان هم هزینه تغییر کاربری اخذ کرده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه باید در عرصه بناهای تاریخی نیز حداقل مداخله در قبال بناهای تاریخی انجام شود، گفت: نگاه سوداگرانه در گذشته شهرداری شروع شده است در حالیکه شهرداری به عنوان بازیگر اصلی در ارتقای فرهنگ شهری و متولی شهر اتفاق باید به میراث فرهنگی کمک کند. 

وی در ادامه تصریح کرد‌: البته در خصوص کاربری این بنا نقد درستی وجود دارد چرا که تبدیل کاروانسرا به یک تالار ستوران و پذیرایی است مغایر کاربری صندوق است البته انتظار داشتیم دادستان بهره بردار را براساس قانون خلع ید کند تا امروز بهره بردار دیگری از آن استفاده کند نه اینکه بنا پلمب بماند. 

میرزایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کمیسیون مزایده در استان‌ها در حال تعیین است، گفت: براساس آن، بخش عمده‌ای از ماموریت‌ها را به استان تفویض کنیم و در خصوص این بنا نیز این اتفاق خواهد افتاد. 

وی با بیان اینکه استان‌هایی که آمادگی فعالیت مشارکتی با صندوق احیا را دارند میتوانند کمیته مزایده تشکیل دهند، گفت: پس از تصویب کردن آن می‌توانیم استان‌ها را در این باره تقویت کنیم اما قراردادها متمرکز در صندوق احیا منعقد خواهد شد. 

میرزایی با بیان اینکه اساسنامه صندوق توسعه و احیا پس از اصلاحیه‌های لازم به این مسیر حرکت کرده است گفت: جامعه هنرمندان و فعالان و پیشکسوتان در در زمینه تامین مواد اولیه و مارکتینگ تحت پوشش قرار دهد که البته هنوز در مرحله بررسی است و امیدوار هستیم ابلاغ شود. 

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در پایان خاطرنشان کرد: با این اساسنامه می‌توانیم از صنایع دستی را از تامین مواد اولیه تا مارکتینگ مورد بهره برداری قرار دهیم.

انتهای پیام 

 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.