• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15
در دیدار شهردار و شورای شهر یزد با مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء تاکید شد

تشویق، هدایت و حمایت از سرمایه گذاری در بافت تاریخی

  • کد خبر : 2203
  • 27 فروردین 1401 - 11:08
تشویق، هدایت و حمایت از سرمایه گذاری در بافت تاریخی
در نشت مشترک شهردا و اعضای شورای هشر یزد با مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء طرفین بر تشویق، هدایت و حمایت از فعالیت های قانونی سرمایه‌گذاران و تعیین کاربری و اعطای مجوز بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تاکید کردند.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء در جریان سفر به استان یزد برنامه ها و جلسات متعددی با مسئولان استان و شهر یزد داشت که از جمله این برنامه ها، نشست مشترک با ابوالقاسم محی الدینی اناری شهردار یزد و عزیزالله سیفی رئیس و بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل شورای شهر یزد بود که با حضور احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی و علیرضا نقوی مدیر بافت تاریخی یزد برگزار شد.

در این نشست طرفین بر تشویق، هدایت و حمایت از فعالیت های قانونی سرمایه‌گذاران و تعیین کاربری و اعطای مجوز بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تاکید کردند.همچنین در این دیدار در خصوص اتخاذ تدابیری در راستای جلوگیری از فرسودگی و ترک سکونت اهالی بافت تاریخی برای حفظ این بافت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رفع مشکلات ساکنان این بافت تاریخی، اهتمام بیشتر در زنده نگه داشتن و پویایی بافت جهانی شهر یزد تبادل نظر شد.

از جمله موضوعاتی که بر آن هادی میرزائی مدیرعامل صندوق احیاء بر آن تاکید کرد مدیریت یکپارچه و واحد شهری برای بافت تاریخی یزد و نقش پررنگ شهرداری و شورای اسلامی شهر در حفظ، نگهداری و صیانت از این بافت بود.
توسعه گردشگری و همچنین ایجاد نمایندگی صندوق در استان و نقش آن در احیای بافت و بناهای تاریخی شهر یزد از دیگر موضوعات مطروحه بین طرفین بود.

میرزائی اظهار امیدواری کرد با افتتاح دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیاء در یزد و اهتمام جدی که مسئولان شهری و استانی یزد دارند، به زودی شاهد اجرای الگوهای موفق در صیانت از مواریث فرهنگی و احیاء و بهره‌برداری خردمندانه از بناهای و بافت تاریخی یزد در سطح ملی و حتی جهانی باشیم.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.