• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
19

صندوق احیا در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی خوش درخشید

  • کد خبر : 4782
  • 30 بهمن 1401 - 7:01
صندوق احیا در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی خوش درخشید
مدیرکل حوزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همکاران ما هم در صندوق ‌توسعه صنایع دستی فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی حضور خوبی در نمایشگاه داشتند و خوش‌درخشیدند.

حسین ساری» با بیان این که این نمایشگاه مرکز و تقاطعی برای تعامل همه فعالین در صنعت گردشگری و صنایع دستی، متخصصین این حوزه، استان کاران و مردم بود، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از نمایشگاه شد و نشان داد موضوع گردشگری و صنایع دستی و ویژگی های فرهنگی و تاریخی و میراثی کشور مورد توجه همه مردم ایران است.
وی افزود: همکاران ما هم در صندوق ‌توسعه صنایع دستی فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی حضور خوبی در نمایشگاه داشتند و خوش‌درخشیدند.
وی با تاکید بر این که وقتی بناهای تاریخی و فرهنگی را در اختیار متخصصان قرار دادیم با سلیقه و اهتمام دوباره آن بناها را مرمت کردند و حیات مجددی را برای آن ایجاد کردند، گفت: این اقدام باعث می شود تا نسل آینده از این بناهای تاریخی که بخشی از هویت فرهنگی و تمدنی و معماری ما است بهره ببرند و به گذشته خود افتخار کنند.
ساری با بیان این که از بخش خصوصی و مردم که در احیا و مرمت بافت تاریخی و فرهنگی کشور اهتمام ویژه ای داشتند قدردانی میکنیم، گفت: صندوق توسعه و احیا موفق شده بیش از ۱۰۰ بنای تاریخی که قدمت برخی به بیش از ۱۰۰۰ سال میرسد را مرمت کند و مردم با دیدن این بناها شکوه و عظمت گذشته خود را می‌بینید و افتخار می‌کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این راهی که آغاز شده رویکرد خوبی دارد تا مردم خودشان با سرمایه گذاری در میراث خود انها را احیا کنند و سرمایه گذار در این بناها هم برای میراث فرهنگی و هم برای سرمایه گذاری سودمند است.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=4782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.