• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
19
به دنبال سفر رییس جمهور و با حضور نماینده ویژه ضرغامی؛‌

مصوبه ای مهم در خصوص تسهیلات به بافت های تاریخی یزد ابلاغ شد

  • کد خبر : 4465
  • 27 دی 1401 - 15:53
مصوبه ای مهم در خصوص تسهیلات به بافت های تاریخی یزد ابلاغ شد

در نشست نماینده وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نماینده وزارت راه و شهرسازی و همچنین در حضور نمایندگان نهاد ریاست جمهوری و مسئولان استانی، مشکل اعطای تسهیلات مرمت و بهسازی در قالب مصوبه‌ای مشمول تغییر فرایند ارائه تسهیلات در قالب بازآفرینی بافت‌های تاریخی ابلاغ شد. در این نشست، دغدغه چند ساله ساکنان […]

در نشست نماینده وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نماینده وزارت راه و شهرسازی و همچنین در حضور نمایندگان نهاد ریاست جمهوری و مسئولان استانی، مشکل اعطای تسهیلات مرمت و بهسازی در قالب مصوبه‌ای مشمول تغییر فرایند ارائه تسهیلات در قالب بازآفرینی بافت‌های تاریخی ابلاغ شد.
در این نشست، دغدغه چند ساله ساکنان بافت تاریخی و عرصه جهانی یزد با هم اندیشی و تدبیر بررسی و چاره اندیشی شد از طرفی در این نشست که متولیان استانی و شهری نیز حضور داشتند، در خصوص بافت تاریخی و مسائل مربوط به ارائه تسهیلات در این حوزه بحث و گفت‌وگو به عمل امد.

یکی از مهمترین مطالبات و مشکلاتی که از سوی مردم تاکنون وجود داشته و بارها از دولت خواستار حل و فصل آن شده‌اند مقوله مربوط به ارائه تسهیلات حوزه مسکن بوده است چرا که صرفا این تسهیلات به بازسازی تعلق می‌گیرد.
این در حالی است که بخش اعظمی از یزد متشکل از بافت تاریخی است و تسهیلات لازم برای این گونه بافت‌ها باید در قالب مرمت و بازآفرینی باشد اما تسهیلات تعریف شده در حوزه مسکن صرفا به بافت‌های فرسوده و برای بازسازی تعریف شده است و منطبق با تسهیلات مرمت و بهسازی متناسب با تعریف میراث فرهنگی نیست.
در این نشست مصوب شد که با تعریف تسهیلات مرمت و بهسازی و همچنین با نظارت اداره کل میراث فرهنگی و تشخیص کمیته فنی میراث فرهنگی بانک‌ها بتوانند منابع لازم را ارائه دهند.
حل مشکل وام مرمت در حوزه بافت‌های تاریخی و وام‌های تخصیص یافته بنیاد مسکن بر اساس اصول میراث فرهنگی مصوبه مهم این نشست با پیگیری و اهتمام «میثم آسوپا» نماینده ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در یزد و همزمان با سفر ریاست جمهوری بود. پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاران نیز جزو مهمترین بخش‌های این نشست به شمار می‌رفت.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=4465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.