• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15
همزمان با برگزاری نمایشگاه بین الملی گردشگری صورت می گیرد

معرفی «فرصت های جدید سرمایه گذاری» در بناهای تاریخی و فرهنگی

  • کد خبر : 1717
  • 08 بهمن 1400 - 9:32
معرفی «فرصت های جدید سرمایه گذاری» در بناهای تاریخی و فرهنگی
مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء از معرفی فرصت های جدید سرمایه گذاری در بناهای تاریخی، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری خبر داد.

هادی میرزائی با اشاره به مشارکت پررنگ این صندوق در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تصریح کرد: مرمت، احیاء و بهره برداری از بناها، اماکن و بافت های تاریخی و فرهنگی قابل احیاء و همچنین جلب همکاری و مشارکت بخش دولتی، بخش عمومی غیر دولتی، بخش خصوصی داخلی و خارجی و جوامع محلی در این امر از جمله ماموریت های صندوق توسعه و احیا است و در این راستا  فرصت های جدید سرمایه گذاری برای علاقه مندان این حوزه در سراسر کشور معرفی می شود.

او با دعوت از سرمایه گذاران و دوستداران میراث فرهنگی برای حضور در غرفه صندوق توسعه و احیاء و بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: جذابیت کم نظیر اینگونه بناها و تطابق بسیار نزدیک با ذائقه گردشگران، زود بازده بودن سرمایه گذاری در این حوزه به نسبت سایر حوزه های اقتصادی، شمول قانون صنعت گردشگری و معافیت مالیاتی به میزان ۱۰۰ درصد ۵ تا ۱۰ سال،  روند تعیین کاربری آسان و به دور از دیوانسالاری اداری و همچنین گستردگی و تنوع در کاربری (۱۳۹ کاربری) از جمله مزیت های سرمایه گذاری در بناهای تاریخی و فرهنگی است.

به گفته میرزائی تا کنون ۱۳۹ مجموعه تاریخی و فرهنگی از طریق صندوق توسعه و احیاء به بخش خصوصی واگذار شده است که ۴۷ مجموعه آن به بهره برداری رسیده و ۹۲ مجموعه دیگر در مرحله طراحی و مرمت قرار دارد.

گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته، ۹ الی ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

غرفه صندوق توسعه و احیاء نیز در سالن ۳۵ نمایشگاه میزبان علاقه مندان، دوستداران و سرمایه گذاران این حوزه است.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=1717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.