• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
19
وزیر میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی مطرح کرد؛

موزه یعنی حرکت و ایجاد گفتمان

  • کد خبر : 5383
  • 29 اردیبهشت 1402 - 8:31
موزه یعنی حرکت و ایجاد گفتمان
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: از نظر من موزه حالت دینامیک و پویایی دارد موزه یعنی حرکت و ایجاد گفتمان و آن کسانی که نگاه‌شان به موزه یک نگاه ایستایی است این نگاه را باید اصلاح کنند.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی در پیام ویدئویی به مراسم گرامی‌داشت آغاز هفته میراث‌فرهنگی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته میراث‌فرهنگی گفت: توفیق پیدا نکردم که در جمع شما حضور پیدا کنم. امروز را در یاسوج هستم و بازدیدی از پروژه‌ بزرگ موزه این شهر داشتم که یک ظرفیت جدید برای این منطقه به حساب می‌آید.

او گفت: از نظر من موزه حالت دینامیک و پویایی دارد موزه یعنی حرکت و ایجاد گفتمان و آن کسانی که نگاه‌شان به موزه یک نگاه ایستایی است این نگاه را باید اصلاح کنند.

مهندس ضرغامی در ادامه گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند وقتی یک شی را به موزه بسپاریم عمرش تمام شده اما خیلی وقت‌ها شروع یک حرکتی از قرار گرفتن در موزه آغاز می‌شود چرا که موزه یک رسانه صادق است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در موزه نمی‌توانیم خلاف واقع بگوییم، اگر واقعیت‌های تاریخ را به درستی بگوییم خیلی از  آدرس‌های اشتباه رنگ می‌بازد.

مهندس ضرغامی یادآور شد؛ علاقه مند هستم از فرصت موزه استفاده شود و گفتمانی که مبتنی بر تجربه ارزشمند بشری است و در طول هزاران سال آزمون و خطا صورت گرفته است و آمادگی بشر با برخورد مسائل خود نهادینه شده در قالب موزه و حقایق آن صورت گیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: بنابراین من موزه را یک رسانه بزرگ می‌دانم که اگر پیام را به درستی منتقل کند تبدیل به یک ثروت ملی می‌شود.

او گفت: امسال را به نام موزه، پایداری و حال خوب نامگذاری کردند. خیلی می‌شود درباره حال خوب صحبت کنم اما تمایلم بیشتر به این است که همکاران متخصص موزه‌ای ما درباره این دو کلیدواژه بیشتر صحبت کنند.

مهندس ضرغامی اضافه کرد: از همه فعالان این حوزه از جمله آقای دارابی قائم مقام وزیر که تلاش زیادی برای حفظ میراث فرهنگی و نشان دادن تجربیات گذشته به جامعه دارند تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم رسالت واقعی که در ارتباط با موزه‌ها برعهده ما است به خوب انجام دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=5383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.