• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16
با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی؛

پوستر اولین جشنواره ملی تولیدات رسانه‌ای میراث فرهنگی با محور یزد رونمایی شد

  • کد خبر : 2860
  • 29 تیر 1401 - 3:36
پوستر اولین جشنواره ملی تولیدات رسانه‌ای میراث فرهنگی با محور یزد رونمایی شد
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه یزد محوراولین جشنواره تولیدات میراث فرهنگی کشور است، گفت: هنرمندان سفیران فرهنگی و رسانه یزد در این جشنواره خواهند شد.

علی دارابی در دومین نشست جشنواره های تولیدات میراث فرهنگی که در وزارت میراث فرهنگی و با حضور سایر متولیان برگزار شد، با بیان اینکه استقبال خوبی از جشنواره ثبت جهانی یزد شده و شکوه بسیار فوق العاده ای در خصوص آن ایجاد شده بود، اظهار کرد: استقبال استاندار یزد از برگزاری جشنواره تولیدات رسانه ای منجر شد تا یزد برای میزبانی از این جشنواره اعلام آمادگی کند.
وی با بیان اینکه این جشنواره‌ شامل تولیدات سینما، تئاتر رادیو و تلویزیون و سایر رسانه ها و بخش‌های مختلف است، گفت: ما زمان مربوط به جشنواره را از سال ۹۸ آغاز کردیم تا آثاری را که در این حوزه تولید شده، ارسال کنند.
معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه بخش ویژه یزد برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، گفت: آثار جشنواره در حال دریافت است و تیر های آن هم از طریق تلویزیون و رادیو نیز پخش می‌شود و تدابیر گسترده ای برای اطلاع رسانی در نظر گرفته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان براساس این جشنواره گرد هم می آیند و سفیران افتخاری یزد خواهند شد، گفت: تور یزدگردی هم خواهیم داشت تا آنها هم با آثار ملی و جهانی روبرو شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه این جشنواره دستاوردهای بسیار زیادی دارد، گفت: بخاطر روحیه فرهنگی یزدی‌ها جایگاه رسانه هم مشخص می‌شود.
وی خاطرنشان کرد‌: اولین جشنواره را در یزد برگزار می‌کنیم و پیش بینی ما اوایل مهر و آبان است.


رویدادها مهمترین ظرفیت گفتمان میراث فرهنگی
مهران فاطمی استاندار یزد با بیان اینکه جشنواره ها ویترین ملی و بین المللی هستند، گفت: بر این اساس، ما می‌توانیم داشته های خود را معرفی کنیم چرا که یزد با این عنوان یک منطقه محلی و منطقه ای نیست و زمانیکه ثبت جهانی شد به همه جهان تعلق گرفت و طبیعتا وظایف و اصالت ما به تبع این موضوع نیز جهانی می‌شود.
وی با بیان اینکه معرفی و ترویج و بسط گفتمان میراث فرهنگی و گردشگری در قالب برگزاری رویدادهای
گفت: این رویدادها می‌تواند کمک و هم سانی کند و در حوزه های هنری پیشکسوتان و بزرگان رسانه بهترین فرصت است و بتواند نقطه شروعی برای سایر فعالیت های این حوزه باشد.
وی افزود: همه برنامه ریزی ها انشالله انجام خواهد شد تا بتوانیم این رویداد را در تراز ملی و در شان دارالعباده و دارالعلوم یزد برگزار کنیم چرا که در کنار بافت بسیار ارزشمند آن روح حاکم براین یافت این تفکر و اندیشه و سبک زندگی که منجر به حفظ این میراث شده نیز معرفی می‌شود و رویدادی بسیار ارزشمند رقم خواهد خورد.
استاندار یزد تاکید کرد‌: فرهنگ و محیط زیست پیشوای تمام برنامه‌های ما در استان هستند و در زمره اقتصاد نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود گردشگری در اولویت است.
گفتنی است در پایان نشست تفاهم نامه جشنواره ما بین استاندار یزد و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی منعقد و مبادله شده و از پوستر جشنواره رونمایی شد.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=2860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.