• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
با حضور مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، سرپرست اداره کل، استاندار و مدیران استانی؛

کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی گرمسار افتتاح می‌شود / سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی

  • کد خبر : 9120
  • 19 خرداد 1403 - 5:47
کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی گرمسار افتتاح می‌شود / سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی
این کاروانسرا با سرمایه‌گذاری بیست میلیارد تومانی بخش خصوصی، مرمت، احیا و تجهیز شده است و با افتتاح آن تعداد 24 اتاق اقامتی سنتی با ظرفیت مجموعا هشتاد نفر به امکانات گردشگری استان افزوده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، مراسم افتتاحیه کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی یکشنبه ۲۰ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ عصربرگزار می‌شود.

در مراسم افتتاح این بنای تاریخی، شهاب طلایی، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا؛ سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان؛ بهمن اخلاقی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، حسین موسوی، شهردار سمنان، نماینده ایوانکی در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان محلی و استانی حضور خواهند داشت.

این بنا با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با مشارکت بخش خصوصی احیا شده و در قالب هتل سنتی با کاربری اقامتی ـ پذیرایی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان، آماده خدمات رسانی به زائران حرم امام هشتم و گردشگران است.

این کاروانسرا با سرمایه‌گذاری بیست میلیارد تومانی بخش خصوصی، مرمت، احیا و تجهیز شده است و با افتتاح آن تعداد ۲۴ اتاق اقامتی سنتی با ظرفیت مجموعا هشتاد نفر به امکانات گردشگری استان افزوده می‌شود.

کاوانسرای ایوانکی همچنین دارای دو سالن مجزا برای مراسم و پذیرایی است که جمعا ۳۰۰ نفر گنجایش دارد. راه‌اندازی این مجموعه، علاوه بر اینکه موجب رونق منطقه و افزایش گردشگر می‌شود، به طور مستقیم نیز برای ۶۸ نفر اشتغال‌زایی در پی داشته است.

گفتنی است این کاروانسرا از معروف‌ترین کاروانسراهای استان سمنان است که قدمت آن به دوره صفوی بازمی‌گردد و به عنوان یکی از آثار ملی ایران و با شماره ثبت ۱۷۶۳ به ثبت رسیده است. کاروان سرای شاه عباسی ایوانکی اولین منزلگاه کاروان‌هایی بود که از تهران عازم خراسان می‌شدند.

ساختمان این کاروانسرا از سنگ و آجر بنا شده و دارای تزیینات آجر کاری است، همچنین  این کاروانسرا از نظر معماری چهار ایوانی است که دارای پلانی مربع شکل و به صورت شرقی – غربی است است.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=9120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.