• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

طلایی: کارنامه انقلاب اسلامی در حفاظت از میراث فرهنگی کشور قابل قبول است

  • کد خبر : 7507
  • 01 بهمن 1402 - 18:09
طلایی: کارنامه انقلاب اسلامی در حفاظت از میراث فرهنگی کشور قابل قبول است
به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا و به نقل از خبرگزاری برنا، شهاب طلایی مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از امکان تاریخی در نشست تخصصی «تاریخ ایران معاصر از دریچه عمارت مسعودیه» اظهار کرد: وظیفه صندوق در مورد بناها صرفاً واگذاری یا مشارکت با سرمایه گذاران نیست بلکه وظیفه دیگر، روایت بناها در شهرهای مختلف است.

وی با بیان اینکه باید در حوزه بناهای تاریخی روایتگر شخصی که آنجا بوده یا اتفاقاتی که حول محور آن بنا رخ داده، باشیم، گفت: بدون شک‌ یکی از وظایف ما حفاظت و روایت صحیح از قصه‌ها است.

طلایی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا این سلسله نشست‌ها را در استان های دیگر هم داشته باشیم، افزود: در فضای مجازی و جامعه امروز افراد به دنبال روایت هایی از تاریخ و فرهنگ معاصر خود هستند، باید بتوانیم در جنگ روایت ها، روایت صحیح را قرائت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب ما استمرار میراث تمدنی است، گفت: انقلاب اسلامی ما مثل کودتای ۲۸ مرداد وارداتی نیست بلکه ریشه‌هایی دارد که به دوران شکوه و تمدن اسلامی ما بر می گردد، ما در هیچ کجای تاریخ و میراث رنگ معنویت را کمرنگ نمی‌بینیم و آنجایی که هنری خلق شده رگه‌های معنویت و خرد در آن پررنگ بوده و جریان انقلاب هم حاصل ریشه های عمیق ما در میراث فرهنگی‌مان است.

وی با اشاره به کارنامه قابل قبول انقلاب اسلامی در حفاظت از میراث کشور، اظهار کرد: با وجود مشکلاتی مثل جنگ، سیل و زلزله ما آثار خوبی را به ثبت ملی و جهانی رساندیم.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=7507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.