به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، جلسه بازگشایی پاکتهای مزایده تبلیغات در پنج بنای تاریخی تهران، امروز دوشنبه چهارم دیماه ۱۴۰۲، در عمارت مسعودیه برگزار شد.
در این جلسه شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، حسن میثمی، مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت میراث فرهنگی و همچنین نمایندگان نهادهای نظارتی حضور داشتند.
این مزایده از این جهت حائز اهمیت بود که برای اولین در کشور، امکان درآمدزایی از طریق تبلیغات فرهنگی به صورت متمرکز و متناسب با شأن اثر، را در پنج بنای تاریخی شهر تهران را فراهم میکند.
مزايده عمومی «ساخت، خرید، نصب سازه و تجهیزات تبلیغاتی و اطلاعرسانی با رعایت شئونات اثر درداخل و خارج بناهای تاریخی» که از سوی صندوق توسعه و احیا برگزار شد، امروز با بازگشایی پاکتهای پیشنهادی، به سرانجام رسید و شرکت سرمایهگذار جهت مشارکت در فرایند اجرای این پروژه انتخاب شد.
گفتنی است با برگزاری این مزایده عمومی از سوی صندوق توسعه و احیا، ظرفیت اقتصادی تبلیغات و اطلاعرسانی در پنج بنای تاریخی و فرهنگی تهران شامل کاخ نیاوران، مجموعه فرهنگی تاريخی سعدآباد، مجموعه جهانی كاخ گلستان، موزه ملی ايران و موزه فرش فعال میشود.
لازم به ذکر است این مزایده از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت یا ستاد ایران و در قالب فرآیندی کاملا شفاف و قانونی برگزار شد و نمایندگان نهادهای نظارتی نیز بر کل فرآیند اجرای این مزایده، نظارت داشتند.
وزارت میراث فرهنگی، ثروتمندترین وزارتخانه
دکتر شهاب طلایی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهرهبرداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در ابتدای این جلسه گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ثروتمندترین وزارتخانههای کشور است، به شرطی که از منابع و داراییهای خود به صورت بهینه استفاده کند.
او با اشاره به پنج تاریخی شهر تهران که در مزایده امروز برای نصب تبلیغات در محوطه آن تصمیمگیری شد، تاکید کرد: علاوه بر ارزشمند بودن خود بنا و کسب درآمد از آنها، فضاهایی در این بناها وجود دارد که میتواند ارزش افزودهای برای بنا ایجاد کرده و یک ظرفیت مهم را فعال کند.
او افزود: این مزایده، اولین مزایده برای استفاده از ظرفیتهای تبلیغاتی بناهای تاریخی است. ما با بازرسیها و کارشناسیهای انجام شده، تصمیم گرفتیم که این نوع مزایده را ابتدا از استان تهران آغاز کنیم و نتیجه آن را الگویی برای ادامه این نوع مزایدات در سایر استانها قرار دهیم.
طلائی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیتهای تبلیغاتی بناهای تاریخی، کارشناسانی به منظور بررسی جوانب این کار اعزام شدند تا تمامی نکات فنی، ملاحظات لازم، ضوابط حفاظتی و چارچوبهای تعیین شده از سوی وزارت میراث فرهنگی رعایت شود.
مدیر عامل صندوق توسعه و احیا گفت: مزایده قبلی با استقبال خوبی از سوی شرکتهای تبلیغاتی مواجه نشد، بنابراین در مزایده جدید، شرایط جدید مشارکتی را برای بهرهبرداران در نظر گرفتیم.
وی در انتها خاطر نشان کرد: یکی از ضوابط استفاده از این ظرفیتها این است که تابلوهای تبلیغاتی، به مدت سه روز در هر ماه، در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.