• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

اخبار ویژه

آمادگی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیای بافت تاریخی گرگان/ لزوم افزایش مشارکت بین دستگاهی جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا

6
با برگزاری مزایده، برای اولین بار در کشور انجام شد؛

ایجاد ظرفیت درآمدزایی از تبلیغات فرهنگی در پنج بنای تاریخی تهران

  • کد خبر : 7153
  • 04 دی 1402 - 8:35
ایجاد ظرفیت درآمدزایی از تبلیغات فرهنگی در پنج بنای تاریخی تهران
برای اولین در کشور، امکان درآمدزایی از طریق تبلیغات فرهنگی به صورت متمرکز و متناسب با شأن اثر در پنج بنای تاریخی شهر تهران با برگزاری مزایده شفاف و قانونی فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، جلسه بازگشایی پاکت‌های مزایده تبلیغات در پنج بنای تاریخی تهران، امروز دوشنبه چهارم دی‌ماه ۱۴۰۲، در عمارت مسعودیه برگزار شد.
در این جلسه شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، حسن میثمی، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی و همچنین نمایندگان نهادهای نظارتی حضور داشتند.
این مزایده از این جهت حائز اهمیت بود که برای اولین در کشور، امکان درآمدزایی از طریق تبلیغات فرهنگی به صورت متمرکز و متناسب با شأن اثر، را در پنج بنای تاریخی شهر تهران را فراهم می‌کند.
مزايده‌ عمومی «ساخت، خرید، نصب سازه و تجهیزات تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی با رعایت شئونات اثر درداخل و خارج بناهای تاریخی» که از سوی صندوق توسعه و احیا برگزار شد، امروز با بازگشایی پاکت‌های پیشنهادی، به سرانجام رسید و شرکت سرمایه‌گذار جهت مشارکت در فرایند اجرای این پروژه انتخاب شد.
گفتنی است با برگزاری این مزایده عمومی از سوی صندوق توسعه و احیا، ظرفیت اقتصادی تبلیغات و اطلاع‌رسانی در پنج بنای تاریخی و فرهنگی تهران شامل کاخ نیاوران، مجموعه فرهنگی تاريخی سعدآباد، مجموعه جهانی كاخ گلستان، موزه ملی ايران و موزه فرش فعال می‌شود.
لازم به ذکر است این مزایده از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت یا ستاد ایران و در قالب فرآیندی کاملا شفاف و قانونی برگزار شد و نمایندگان نهادهای نظارتی نیز بر کل فرآیند اجرای این مزایده، نظارت داشتند.

وزارت میراث فرهنگی، ثروتمندترین وزارت‌خانه‌

دکتر شهاب طلایی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در ابتدای این جلسه گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ثروتمندترین وزارت‌خانه‌های کشور است، به شرطی که از منابع و دارایی‌های خود به صورت بهینه استفاده کند.
او با اشاره به پنج تاریخی شهر تهران که در مزایده امروز برای نصب تبلیغات در محوطه آن تصمیم‌گیری شد، تاکید کرد: علاوه بر ارزشمند بودن خود بنا و کسب درآمد از آن‌ها، فضاهایی در این بناها وجود دارد که می‌تواند ارزش افزوده‌ای برای بنا ایجاد کرده و یک ظرفیت مهم را فعال کند.
او افزود: این مزایده، اولین مزایده برای استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی بناهای تاریخی است. ما با بازرسی‌ها و کارشناسی‌های انجام شده، تصمیم گرفتیم که این نوع مزایده را ابتدا از استان تهران آغاز کنیم و نتیجه آن را الگویی برای ادامه این نوع مزایدات در سایر استان‌ها قرار دهیم.
طلائی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی بناهای تاریخی، کارشناسانی به منظور بررسی جوانب این کار اعزام شدند تا تمامی نکات فنی، ملاحظات لازم، ضوابط حفاظتی و چارچوب‌های تعیین شده از سوی وزارت میراث فرهنگی رعایت شود.
مدیر عامل صندوق توسعه و احیا گفت: مزایده قبلی با استقبال خوبی از سوی شرکت‌های تبلیغاتی مواجه نشد، بنابراین در مزایده جدید، شرایط جدید مشارکتی را برای بهره‌برداران در نظر گرفتیم.
وی در انتها خاطر نشان کرد: یکی از ضوابط استفاده از این ظرفیت‌ها این است که تابلوهای تبلیغاتی، به مدت سه روز در هر ماه، در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=7153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.