• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

اخبار ویژه

آمادگی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیای بافت تاریخی گرگان/ لزوم افزایش مشارکت بین دستگاهی جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا

7
سرمایه‌گذار دو خانه تاریخی یزد خبر داد:

احیای خانه‌ دانشمندی و آقایی‌زاده با جذب اعتبار ۴۰ میلیاردی بخش خصوصی

  • کد خبر : 7050
  • 20 آذر 1402 - 11:41
احیای خانه‌ دانشمندی و آقایی‌زاده با جذب اعتبار ۴۰ میلیاردی بخش خصوصی
احسان احتشام مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذار دو بنای تاریخی یزد گفت: با تحویل بناها، مرمت و احیای خانه‌های تاریخی دانشمندی و آقایی‌زاده را با اعتبار 40 میلیارد تومانی آغاز می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه واحیا، احسان احتشام مدیر عامل عمرانی هولدینگ پیشکسوتان ماندگار غدیر یزد، شرکت خصوصی سرمایه‌گذار دو بنای خانه‌های دانشمندی و آقایی‌زاده یزد، سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ گفت: این شرکت در حوزه‌های مختلفی اعم از عمرانی، صنعت و معدن، کشاورزی، حمل و نقل و گردشگری فعالیت می‌کند و به دنبال توسعه حضور خود در احیای بناهای تاریخی است.

وی ادامه داد: گروه عمرانی این شرکت، فعالیت‌هایی از قبیل مرمت، ساخت‌وساز، انبوه‌سازی، تفکیک و راه‌سازی را بر عهده دارد، این شرکت همچنین در حوزه صنعت و معدن نیز فعال است. در مجموعه هلدینگ غدیر، یک گروه تخصصی نیز وجود دارد که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند.

احتشام خاطر نشان کرد: هدف ما از مرمت دو خانه بسیار زیبای دانشمندی و آقایی‌زاده، اجرای عملیات مرمتی مناسبی است که لایق شهر زیبا و جهانی یزد باشد تا بتوانیم این شهر را به خوبی به مردم دنیا معرفی کنیم و در همین راستا قرار است پس از اتمام مرمت این دو بنا، بهره‌برداری آن را با گروه گردشگری هلدینگ خود ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل عمرانی هلدینگ غدیر اضافه کرد: فرآیند واگذاری برای مرمت و احیای این دو خانه تاریخی، از دو ماه قبل آغاز شده بود و ضمانت‌نامه‌های لازم نیز به وزارت میراث فرهنگی و صندوق تحویل داده شده است و در پانزدهم آذرماه سال جاری نیز این دو بنا از سوی صندوق به ما تحویل داده شد.

او با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری این شرکت در دو بنای گفته شده، تصریح کرد: برآورد ما این است که هر یک از این خانه‌ها برای مرمت و احیا، نیازمند حدودا بیست میلیارد تومان سرمایه‌گذاری باشد.

احتشام در انتها تاکید کرد: سعی ما بر این است که ظرف دو ماه آینده، مرمت بنا را بر اساس طرح مرمتی اجرا کنیم و در بازه زمانی یک الی یکسال و نیم آینده هر دو بنا را به بهره‌برداری برسانیم تا در اختیار مردم و گردشگران قرار گیرد.

معرفی خانه دانشمندی

 

لازم به ذکر است خانه دانشمندی در مرکز کوی قصاب‌ها در شهر یزد قرار دارد و فاصله آن تا عناصر شاخص محله‌ای مانند مساجد و مدرسه و آب انبار بسیار کم است. در نزدیکی این بنا اماکنی مانند مسجد امیر چخماق، مسجد قائمیه، مسجد خواجه خضر، حمام نظرکرده، آب‌انبار شش بادگیری، بازارچه خواجه خضر و همچنین حسینیه و مدرسه قرار دارد.

معرفی خانه آقایی‌زاده

 

گفتنی است این بنا یکی از خانه‌های تاریخی شهر یزد است که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد. این خانه که در خیابان گل‌سرخ یزد قرار دارد، با شماره ۱۳۱۰۲ در سال ۱۳۸۴ به عنوان یک اثر ملی ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=7050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.