• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

اخبار ویژه

آمادگی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیای بافت تاریخی گرگان/ لزوم افزایش مشارکت بین دستگاهی جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا

13
در ادامه بازدیدهای استانی انجام شد؛

بازدید مدیر عامل صندوق توسعه و احیا از پانزده بنای تاریخی مازندران + تصویر

  • کد خبر : 5913
  • 09 مرداد 1402 - 22:27
بازدید مدیر عامل صندوق توسعه و احیا از پانزده بنای تاریخی مازندران + تصویر
شهاب طلایی گفت: رهبر انقلاب در سفر تاریخی به استان مازندران درسال 1372 فرموده بودند «فقر این استان در پشت طبیعت آن پنهان شده است» و در ادامه فرمایشات ایشان می‌توان گفت قدمتی تاریخی این استان نیز در پشت جاذبه‌های طبیعی آن پنهان است.

به گزارش روابط عمومی «صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی» دکتر شهاب طلایی سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲  در سفر به استان مازندران، ضمن بازدید از پانزده بنای تاریخی این استان، طی جلسه‌ای با صادق برزگر مدیر کل میراث فرهنگی استان، به بررسی مشکلات بناهای تاریخی استان پرداخت.

طلایی در این جلسه گفت: استان مازندران در دین، مذهب و تاریخ، قدمتی طولانی دارد و صندوق می‌تواند با احیای بناهای تاریخی و فرهنگی این استان، نقش موثری در معرفی قدمت این استان به گردشگران ایفا کند.

شهاب طلایی یکی از برنامه‌های مهم این صندوق را تعامل با استان‌های کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به شناخت مدیران استان‌ها از جوامع محلی، این ظرفیت وجود دارد که صندوق در تعامل حداکثری با استان‌ها، فرایند مرمت، احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و گردشگری نقاط مختلف کشور را تسریع کند.

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا با اشاره به برگزاری مزایده بناهای تاریخ در استان‌ها، اظهار کرد: در مزایده بناهای تاریخی، اهلیت و صلاحیت بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران باید توسط استان‌ها بررسی و تایید شود تا ملاحظات فرهنگی، دینی و بافت تاریخی هر بنا و شهر رعایت شود.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به مازندران تصریح کرد: رهبر انقلاب در سفر تاریخی به استان مازندران درسال ۱۳۷۲ فرموده بودند «فقر این استان در پشت طبیعت آن پنهان شده است» و در ادامه فرمایشات ایشان می‌توان گفت قدمتی تاریخی این استان نیز در پشت جاذبه‌های طبیعی آن پنهان است.

او افزود: سابقه مازندران در دین، مذهب و تاریخ بسیار طولانی است و صندوق می‌تواند در احیای این سوابق تاریخی و قدمت استان، نقش موثری ایفا کند، از همین رو صندوق با جدیت و سرعت به دنبال تعیین تکلیف بناهای تاریخی و فرهنگی این استان است.

لازم به ذکر است در این سفر، شهاب طلایی با سفر به نقاط مختلف استان مازندران از پانزده بنای تاریخی این استان در شهرهای ساری، آمل، بابل و فرح‌آباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت و دستورات و پیگیری‌های لازم را جهت تسریع فرآیند احیای بناها انجام داد.

گفتنی است چهارده بنا عبارت است از:

  1. کاروان‌سرای رباط سنگی امین آباد در فیروزکوه (استان تهران)
  2. مسجد جامع عباسی (مسجد-مدرسه یا کاروانسرای شاه عباسی)، مجموعه تاریخی فرح آباد حاشیه دریای خزر
  3. حمام قاجار، مجموعه تاریخی فرح آباد، در حومه ساری
  4. کاخ جهان نما، مجموعه تاریخی فرح آباد در حومه ساری
  5. خانه کلبادی، موزه تاریخ شهر ساری
  6. حمام وزیری، ساری
  7. خانه رمدانی، ساری
  8. خانه روحانی، ساری
  9. آب انبار میرزا مهدی، ساری
  10. خانه آقاجان نسب، بابل
  11. خانه نجفی، بابل
  12. خانه عبادی، آمل
  13. خانه شفاهی، آمل
  14. خانه قریشی، آمل
  15. عمارت منوچهری، آمل

گزارش تصویری سفر مدیر عامل صندوق توسعه و احیا و بازدید از پانزده بنای تاریخی و فرهنگی استان مازندران در ادامه ارائه می‌شود.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=5913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.