• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اخبار ویژه

جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا تنوع بخشی به حوزه اقتصاد میراث فرهنگی در دستور کار صندوق احیاست / لزوم رویکرد تعاملی حوزه میراث فرهنگی و اقتصاد

8
با برگزاری کمیسیون مزایده و بازگشایی پاکت‌ها؛

سرمایه‌گذاران نه بنای تاریخی اردبیل مشخص می‌شوند

  • کد خبر : 6614
  • 23 آبان 1402 - 7:36
سرمایه‌گذاران نه بنای تاریخی اردبیل مشخص می‌شوند
نتیجه مزایده مشارکت و سرمایه‌گذاری در مرمت و احیای نه بنای تاریخی و فرهنگی استان اردبیل شامل حمام اوچ دکان، خانه وهاب زاده، خانه شریعت، خانه مبشری، کاروانسرای صائین، خانه آصف، خانه خادم باشی و همچنین دو بنای کهنه قلعه و کاروانسرای قانلی‌بلاغ در مشگین‌شهر، امروز مشخص می‌شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، جلسه بازگشایی پاکت‌های مزایده مشارکت و سرمایه‌گذاری در مرمت و احیای نه بنای تاریخی اردبیل، امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در اردبیل برگزار شد و این جلسه تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.
این جلسه با حضور شهاب طلایی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه و احیا، حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل، مدیران هر دو مجموعه و همچنین نمایندگان نهادهای نظارتی در اردبیل، امروز صبح آغاز شد.
گفتنی است مزایده نه بنای تاریخی و فرهنگی استان اردبیل شامل حمام اوچ دکان، خانه وهاب زاده، خانه شریعت، خانه مبشری، کاروانسرای صائین، خانه آصف، خانه خادم باشی و همچنین دو بنای کهنه قلعه و کاروانسرای قانلی بلاغ در مشگین شهر اخیر با همکاری صندوق توسعه و احیا و اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، به صورت یک بسته استانی، وارد مزایده شده است که امروز نتیجه آن مشخص می‌شود.
لازم به ذکر است برگزاری مزایده در قالب بسته استانی، در سفر اخیر مدیرعامل صندوق توسعه و احیا به استان اردبیل به تصویب رسیده بود. هدف از برگزاری این نوع مزایده‌ها، استفاده از ظرفیت ادارات کل استانی میراث فرهنگی و بررسی اهلیت و صلاحیت سرمایه‌گذاران در بناهای تاریخی و اماکن فرهنگی توسط کارشناسان استانی است.

رسالت و ماموریت صندوق

لازم به ذکر است جذب مشارکت مردمی در احیای خانه‌های تاریخی، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که بر عهده صندوق توسعه و احیا گذاشته شده است.
برخلاف برخی فضاسازی‌ها و شیطنت‌های رسانه‌ای، مالکیت آثار تاریخی تا ابد متعلق به دولت است و این آثار قابل انتقال و فروش نیستند. کار اصلی صندوق، «واگذاری حق بهره‌برداری در مدت معین در قبال مرمت و احیای بنا» است و از این طریق با جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری مردمی، بناهای در حال فرسایش و تخریب را بازسازی و احیا می‌کند.
این صندوق به دور از هیاهوی سیاسی و جنجال‌های رسانه‌ای، تلاش می‌کند با دنبال کردن رویکردی تخصصی، بافت‌های تاریخی کشور را از دستبرد حوادث حفظ کند و با جذب مشارکت مردم، روح زندگی را به این بناها بازگرداند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=6614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.