• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

اخبار ویژه

آمادگی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیای بافت تاریخی گرگان/ لزوم افزایش مشارکت بین دستگاهی جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا

21
با برگزاری مراسم تودیع و معارفه در صندوق توسعه و احیا؛

سرپرست مدیریت اقتصادی و بازرگانی صندوق، معرفی شد

  • کد خبر : 5886
  • 01 مرداد 1402 - 16:19
سرپرست مدیریت اقتصادی و بازرگانی صندوق، معرفی شد
در این مراسم ضمن تقدیر و تودیع احسان دهقانی، علی اصغر رمضان‌نژاد به عنوان سرپرست جدید این واحد معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی، امروز یکشنبه یکم مرداد ۱۴۰۲، طی جلسه تودیع معارفه،‌ که در سالن جلسات صندوق در عمارت مسعودیه برگزار شد، از زحمات احسان دهقانی که طی یکسال گذشته، مسئولیت مدیریت اقتصادی و بازرگانی صندوق را برعهده داشت، تقدیر شد.

در این جلسه همچنین علی رمضانی‌نژاد به عنوان سرپرست این مدیریت معرفی شد. لازم به ذکر است رمضانی‌نژاد سابقه تصدی مناصب‌های مدیریتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در کارنامه دارد.

گفتنی است رمضان‌نژاد دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا با گرایش برنامه‌ریزی گردشگری است و در حال تحصیل در مقطع دکتری رشته مدیریت گردشگری در گرایش بوم‌گردی است.

از مهم‌ترین سوابق رمضان‌نژاد می‌توان به «ریاست کارگروه تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری، تولید و کارآفرینی، ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شمیرانات و شمال تهران، نماینده سازمان میراث فرهنگی در سازمان همکاری های اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (ایفیک)، معاون توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، مدیر اجرایی نخستین جشنواره اقوام و عشایر ایران، عضو هیات عالی نگارش طرح ملی آمایش سرزمین در حوزه گردشگری، مشاور میراث فرهنگی و گردشگری آیت ا..رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (ستاد ایران قوی) و رییس ستاد مرکزی و استان تهران و مواردی از این دست»، اشاره کرد.

ارزش‌آفرینی صندوق از میراث فرهنگی

در ابتدای این جلسه، شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق گفت: صندوق اگر بخواهد رسالت ذاتی خود را انجام دهد باید بتواند برای میراث فرهنگی ارزش‌آفرینی کند.
او افزود: یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های صندوق، بخش سرمایه‌گذاری است و با اضافه شدن وظایف جدید به صندوق در حوزه فرش دستباف و صنایع دستی، فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه شکل گرفته است.

طلایی با اشاره به نو بودن دانش مرمت و حفظ و احیا در کشور ما ادامه داد: بناهای تاریخی باید براساس تجربه متفاوتی که به گردشگران ارائه می‌کنند، ارزش‌گذاری شود، به همین دلیل اقامت در بناهای تاریخی، الزاما با استانداردهایی که هتل‌ها را می‌سنجند قابل سنجش نیست.

قرائت نخستین فرمان مشروطیت بر پله‌های خانه امین‌الضرب

مدیر عامل صندوق ادامه داد: مثلا خانه امین‌الضرب، اهمیت تاریخی بسیاری دارد چرا که مکانی است که برای اولین بار فرمان مشروطیت بر پله‌های این خانه خوانده شده است.
دکتر طلایی خاطر نشان کرد: بیت تاریخی حضرت امام در جماران نیز، به دلیل حضور ایشان، دارای معنویتی است که بنا را ارزشمند می‌کند و در اینجا موضوع معماری بنا مطرح نیست.

الکترونیک شدن مزایده‌های صندوق

در ادامه جلسه دهقانی، ضمن تقدیر از همکاران خود در واحد مدیریت اقتصادی و بازرگانی، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد. دهقانی گفت: از سال ۱۳۹۲ که طبق قانون، صندوق مکلف شده بود مزایده‌های خود را به صورت الکترونیک در سامانه ستاد برگزار کند، این مسئله انجام نشده بود که از سال قبل با هدف شفافیت و سلامت بیشتر، تمام مزایده‌ها را الکترونیک کردیم.

او به موضوع پرداخت تسهیلات برای احیای بناهای تاریخی اشاره کرد و افزود: بدهی زیادی مربوط به دوره کرونا وجود داشت که با تدابیر اتخاذ شده، این بدهی‌ها از بهره‌برداران دریافت و به حساب صندوق واریز شد.

رمضانی‌نژاد، سرپرست جدید مدیریت اقتصادی و بازرگانی صندوق نیز در این مراسم با تاکید بر اجرای پکیج‌های و مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری در شیوه‌های واگذاری و بهره‌برداری بناها گفت: با جلب مشارکت بیشتر استان‌ها می‌توانیم درآمدهای متنوع‌تری برای صندوق ایجاد کنیم.

گزارش تصویری این مراسم در ادامه می‌آید.

 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=5886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.