• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اخبار ویژه

جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا تنوع بخشی به حوزه اقتصاد میراث فرهنگی در دستور کار صندوق احیاست / لزوم رویکرد تعاملی حوزه میراث فرهنگی و اقتصاد

6
با هدف تقویت، ترویج و تجاری‌سازی هنر بومی ایرانی؛

سمینار تخصصی «صنایع دستی ایرانی» با محوریت بلوچستان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 8031
  • 29 بهمن 1402 - 11:41
سمینار تخصصی «صنایع دستی ایرانی» با محوریت بلوچستان برگزار می‌شود
اولین دوره این سمینار، چهارشنبه دوم اسفند ماه 1402، ساعت 14 تا 17 از سوی صندوق توسعه و احیا در سالن آمفی تئاتر موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، اولین سمینار تخصصی اصالت، هویت و تولید صنایع دستی ایرانی ویژه منطقه بلوچستان با عنوان «صنایع دستی ایرانی» از سوی صندوق توسعه و احیا و با هماهنگی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

اولین دوره این سمینار چهارشنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۴ تا ۱۷، در سالن آمفی تئاتر موزه هنرهای معاصر تهران به علاقه‌مندان حوزه صنایع دستی ارائه می‌شود.
هدف از برگزاری این رویداد، شناخت هویت و اصالت مناطق بومی ایران، ایجاد امید و اشتغال‌زایی در جهت تولید صنایع دستی اصیل، ماندگار و درآمدزا، گفت‌وگو و گسترش علمی با هدف ترویج سرمایه‌گذاري در حوزه صنایع دستی عنوان شده است.

در این رویداد، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، پژوهشگران و تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرد و کلان صنایع دستی، سرمایه‌گذاران و همچنین سایر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران، حضور دارند.

چهار سخنران با چهار تخصص مختلف

سخنرانان این سمینار شامل «یکتا اصغرزاده» دبیر علمی سمینار، مدرس دانشگاه و پژوهشگر در حوزه میراث ناملموس، هدایتگر پروژه‌هاي تخصصی هنری و «رضا قدیریان»، مدرس دانشگاه و پژوهشگر در حوزه پارچه و منسوجات در صنایع دستی، هدایتگر و طراح برندهاي تخصصی پوشاك داخلی و خارجی هستند.

همچنین در این سمینار «فرزاد فرجی»، سرامیست و رئیس اسبق انجمن سفالگران ایران و عضو شوراي سیاست‌گذاري دوسالانه سرامیک ایران و «بیتا بهرامی قصر»، مدرس و پژوهشگر حوزه خوانش نقوش صنایع دستی، پوشاك و تزئینات وابسته به آن، عضو هیئت علمی دانشگاه اراك، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی آرایه‌هاي تزئینی و مد و لباس تهران، به ارائه سخنرانی می‌پردازند.

گفتنی است این سمینار رایگان بوده و شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و به شرکت‌کنندگان در این رویداد، گواهی حضور در سمینار، اعطا می‌شود. این سلسله سمینار‌ها، در آینده نیز با تمرکز بر صنایع دستی سایر مناطق ایران ادامه می‌یابد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=8031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.