• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اخبار ویژه

جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا تنوع بخشی به حوزه اقتصاد میراث فرهنگی در دستور کار صندوق احیاست / لزوم رویکرد تعاملی حوزه میراث فرهنگی و اقتصاد

5
مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در مصاحبه با ایرنا:

صندوق توسعه و احیا، پیوند دهنده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است

  • کد خبر : 8100
  • 05 اسفند 1402 - 19:59
صندوق توسعه و احیا، پیوند دهنده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است
شهاب طلایی، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا با بیان اینکه این صندوق حلقه وصل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: این صندوق در طی مرمت و احیای یک بنای تاریخی از هنرمندان و صنایع دستی کمک گرفته و نتیجه این هنر نیز به عنوان تاسیسات گردشگری در اختیار مردم قرارمی‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا و به نقل از ایرنا، شهاب درباره اقداماتی که در صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود، گفت: این صندوق به نوعی زمینه‌ساز مشارکت‌پذیری مردم برای احیا و مرمت بناهای تاریخی است.

او افزود: در سال ۱۳۹۶ موضوع حمایت از صنایع دستی و فرش دستباف هم به موضوع‌های این صندوق اضافه شده است.

طلایی ادامه داد: این صندوق با ماموریت‌هایی که دارد در حوزه حفظ بناها و میراث تاریخی کشور و در راستای حمایت از بخش صنایع دستی و فعالان این حوزه وظایف و اهداف خود را اجرا می‌کند.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی خاطر نشان کرد: صندوق در موضوع بناهای تاریخی، بیش از ۷۰۰ بنای تاریخی را در مرحله ابتدایی در اختیار دارد و اقدامات مردمی برای احیا و مرمت، مختص به این تعداد نیست و کارویژه صندوق، موضوع بناهای تاریخی بخش دولتی و خصوصی است.

او اضافه کرد: برآوردها و آمارها نشان می‌دهد دولت و دستگاه‌های دولتی نزدیک به چهار هزار بنای تاریخی در اختیار دارند که شامل نهادها نمی‌شود. مثلا نهاد اوقاف بیش از دو هزار بنای تاریخی دارد.

طلایی یادآور شد: کاری که در دولت سیزدهم انجام دادیم، رایزنی و مذاکره با دستگاه‌های مختلف است که هر کدام چه تعداد بنا در گونه‌های مختلف آثار ثبت ملی دارند و با اطلاعات به دست آمده، می‌توان گفت دو هزار و هفتصد بنا بدون کاربری مشخص در اختیار نهادهای دولتی است.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا بیان کرد: در اسناد مزایده، هر بنایی می‌تواند ضوابط اختصاصی داشته باشد و کاربری خاصی برای تعیین شود.

طلایی افزود: با هماهنگی که با وزارت میراث فرهنگی شده، بناهایی را که امکان ایجاد غرفه صنایع دستی در آنها وجود دارد، بخشی از کاربری آن را به موضوع صنایع دستی اختصاص می‌دهیم.

این مقام مسئول وزارت میراث فرهنگی در انتها درباره بناهای تاریخی صندوق توسعه و احیا در تهران تصریح کرد: مرمت و احیای دو بنای تاریخی در تهران نیز با جذب مشارکت مردمی در مرمت و احیا در سال آتی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=8100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.