• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اخبار ویژه

برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا تنوع بخشی به حوزه اقتصاد میراث فرهنگی در دستور کار صندوق احیاست / لزوم رویکرد تعاملی حوزه میراث فرهنگی و اقتصاد همکاری صندوق توسعه و احیا و وزارت کشور در احیای بناهای تاریخی

12
مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان تاکید کرد:

عملکرد صندوق توسعه و احیا، در راستای پیگیری حقوق مردم است / پنج بنای استان سمنان، با برگزاری مزایده احیا می‌شود

  • کد خبر : 6637
  • 23 آبان 1402 - 14:43
عملکرد صندوق توسعه و احیا، در راستای پیگیری حقوق مردم است / پنج بنای استان سمنان، با برگزاری مزایده احیا می‌شود
کرم‌زاده، مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: این آمادگی را داریم که پنج بنا را در قالب بسته مزایده استانی با همکاری صندوق توسعه و احیا در ماه‌های آینده وارد مزایده کرده و با جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم، این بناها را احیا کنیم.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، سه شنبه دوم آبان‌ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، اظهار داشت: در سال اخیر شاهد هستیم که عملکرد صندوق توسعه و احیا رو به بهبود بوده است.

او درباره فعالیت صندوق توسعه و احیا توضیح داد: خوشبختانه تیم جدید بدون در نظر گرفتن هیچ نوع جهت‌گیری و جانب‌داری، فعالیت پیگیرانه و جدی در راستای حقوق مردم داشته و امیدوارم این رویکرد ادامه یابد و حفظ شود.

زنده شدن امیدها با رویکرد جدید صندوق

کرم‌زاده درباره رویکرد جدید صندوق گفت: رویکرد جدید صندوق در احیای بناها، قابل قبول است و از چشم هیچ ناظری دور نمی‌ماند، خصوصا که حساسیت رسانه‌ای زیادی در مورد بناها وجود دارد و صندوق بدون شبهه فعالیت خود را به خوبی دنبال می‌کند.

او اضافه کرد: امیدوارم صندوق حضور بیشتری در استان‌ها داشته باشد تا بستر تعامل بیشتر با نهادهایی از قبیل شهرداری‎‌ها، وزارت راه، اداره‌کل‌های استانی میراث فرهنگی و نهادهای مرتبط را بیش از پیش، فراهم کند.

بسته مزایده احیای بناهای استان سمنان برگزار می‌شود / تعامل حداکثری صندوق و استان‌ها

کرم‌زاده درباره مزایدات صندوق توسعه و احیا در استان سمنان گفت: خوشبختانه ما با صندوق توسعه و احیا تعامل بسیاری خوبی داریم و برای جذب سرمایه‌گذار مردمی جهت احیای بسیاری از بناهای استان، با صندوق به توافق رسیده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: اداره کل سمنان این آمادگی را دارد که حداقل پنج بنا را در قالب بسته مزایده استانی با همکاری صندوق توسعه و احیا در ماه‌های آینده وارد مزایده کند و با جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم این بناها را احیا کند که فرآیند مرمت و احیای این بناها در قالب قرارداد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در مدت معین خواهد بود.

او اضافه کرد: برخی بناهای استان، مانند بناهای تاریخی شهر دامغان، دارای مشکلات جدی و فوری است و از طرف مردم این شهرستان نیز مطالبات جدی در این زمینه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این بناها را در اولویت احیا قرار دهیم.

سمنان، استان کاروان‌سراهاست / دومین استان با بیشترین کاروانسرای ثبت جهانی هستیم

کرم‌زاده با شاره به اهمیت کاروانسرای ایوانکی گفت: این بنا یکی از ۹۹۹ کاروانسرای شاه عباسی است که با توجه به اینکه استان سمنان در جاده ابریشم قرار گرفته و با وجود کاروانسراهای بسیار این استان را به عنوان استان کاروانسراها می‌شناسند.

او اضافه کرد: تنها در هفته گذشته ۶ کاروانسرا را به ثبت جهانی رساندیم. به بیان دیگر می‌توان گفت که استان سمنان مهد بناهای تاریخی است.

احیای کاروان‌سرای ایوانکی با حل مشکل دسترسی به آب

کرم‌زاده با اشاره به بنای کاروانسرای ایوانکی، گفت: احیای این کاروانسرا که در گذشته به طور کامل متوقف شده بود، اما امروز با مشارکت بخش خصوصی شاهد هستیم که این کاروانسرا به چرخه حیات بازگشته است.

او اضافه کرد: علت اصلی توقف این پروژه در گذشته مسئله دسترسی به آب بود و سرمایه‌گذار، به دلیل فقدان دسترسی به آب، پروژه را متوقف کرده بود، ما با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان از محل هزینه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، توانستیم انشعاب آب گرفته و پروژه را به چرخه بازگردانیم.

منتظر سفر وزیر برای افتتاح کاروان‌سرای ایوانکی هستیم

کرم‌زاده از دیگر هزینه‌های کاروان‌سرای ایوانکی را اختصاص ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان با هدف احداث راه جهت دسترسی عنوان کرد که امسال نیز ۳۰۰ میلیون تومان دیگر هم به آن اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: این پروژه با اختصاص ۶ میلیارد تومان تسهیلات از سوی اداره کل، اکنون تمام مراحل آماده‌سازی نهایی از جمله نورپردازی را طی کرده و تنها در انتظار حضور وزیر محترم میراث فرهنگی گردشگری و مدیرعامل صندوق توسعه و احیا جهت افتتاح است.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=6637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.