• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اخبار ویژه

برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا تنوع بخشی به حوزه اقتصاد میراث فرهنگی در دستور کار صندوق احیاست / لزوم رویکرد تعاملی حوزه میراث فرهنگی و اقتصاد همکاری صندوق توسعه و احیا و وزارت کشور در احیای بناهای تاریخی

7
با حضور مقامات کشوری و استانی؛

مراسم شروع عملیات مرمت و احیای گراند هتل قزوین آغاز شد

  • کد خبر : 8114
  • 09 اسفند 1402 - 11:19
مراسم شروع عملیات مرمت و احیای گراند هتل قزوین آغاز شد
مراسم آغاز عملیات اجرایی مرمت و بازسازی گراند هتل قزوین با حضور مقامات کشوری و استانی در محل گراند هتل قزوین آغاز  و لوح یادبود آغاز مرمت این بنای تاریخی امضا شد.

به گزارش نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، مراسم آغاز عملیات اجرایی بازسازی و مرمت گراند هتل قزوین، با حضور مهدی رجحانی، معاون عمرانی استاندار قزوین؛ شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا و علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی قزوین آغاز و لوح یادبود آغاز مرمت این بنای تاریخی،طی مراسمی، امروز ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ امضا شد.

خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین در ابتدای این مراسم گفت: قزوین شهری تاریخی است و بناهای متعددی دارد و گراند هتل از جمله این بناها است.

او افزود: امیدواریم با احیای گراند هتل، بتوانیم تجربه خوب همکاری با صندوق توسعه و احیا را در احیای دیگر بناهای تاریخی قزوین ادامه دهیم.

خزائلی ادامه داد: با سرمایه‌گذار توافق کردیم که احیای بنا از سمت خیابان پیغمبریه صورت گیرد تا بخشی از مسیر گردشگری شهر قزوین را احیا کنیم و به گراند هتل برسیم.

در ادامه این مراسم، شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا با اشاره به آغاز موج احیای بناهای تاریخی در استان قزوین پس از تجربه موفق احیای کاروانسرای سعدالسلطنه گفت: امیدواریم با احیای گراند هتل قزوین، این موج تقویت شود و در خدمت زیرساخت‌های گردشگری قزوین قرار گیرد.

طلایی با تاکید بر نقش استان‌ها در فرآیند احیای این بناهای تاریخی خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت‌های صندوق توسعه و احیا در این فرآیند با هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها انجام می‌شود و اهلیت و توانمندی سرمایه‌گذار بخش خصوصی را توسط استان می‌سنجیم.

او با اشاره به اینکه صندوق توسعه و احیا علاوه بر گراند هتل، بناهای احیا شده دیگری نیز در استان قزوین دارد، یادآور شد: خانه آرازی هم وارد مزایده جذب مشارکت در مرمت و احیا  شده است و بزودی مرمت و احیای آن با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=8114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.