• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

اخبار ویژه

آمادگی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیای بافت تاریخی گرگان/ لزوم افزایش مشارکت بین دستگاهی جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا

9
به مناسبت ثبت جهانی 54 کاروان‌سرای تاریخی ایران؛

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی در مجموعه تاریخی نیاوران برپا می‌شود

  • کد خبر : 7263
  • 18 دی 1402 - 5:42
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی در مجموعه تاریخی نیاوران برپا می‌شود
موسس خانه هنری دل‌افکن، از برگزاری سه روزه نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه، اصحاب رسانه و مدیران و فعالان حوزه میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی_تاریخی نیاوران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، مریم دل‌افکن، موسس خانه هنری دل‌افکن در خلال نشست خبری برگزار شده در این مجموعه در هفدهم دی‌ماه ۱۴۰۲، گفت: افتتاحیه نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی به مناسبت ثبت جهانی ۵۴ کاروان‌سرای تاریخی ایران در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ۲۱ دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
او افزود: بازدیدکنندگان نیز در روزهای ۲۲ و ۲۳ دی‌ماه می‌توانند در تالار آبی مجموعه نیاوران برای بازدید از محصولات هنری حضور یابند.
او ادامه داد: پیش از برپایی نمایشگاه، هنرمندان حاضر در نمایشگاه و همچنین جمعی از پیشکسوتان و اهالی هنر، در قالب یک نشست خبری در خانه هنر دل‌افکن حاضر شده و به معرفی خود و آثارشان و همچنین انتقادات و پیشنهادات‌شان در راستای هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه می‌پردازند.
دل‌افکن خاطر نشان کرد: برنامه‌هایی از قبیل سخنرانی استادان و مفاخر معماری، هنرمندان و پژوهشگران، مدیران حوزه میراث فرهنگی، اهالی رسانه و خبرنگاران و مدیران اتاق بازرگانی در مدت برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.

فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصاد هنر، هدف موسسه خانه هنر دل‌افکن

موسس خانه هر دل‌افکن تصریح کرد: در حوزه هنر و اقتصاد هنر در بخش بانوان، به دلیل وجود استعدادها و ظرفیت‌های قابل توجه، می‌توان اقدامات شاخصی انجام داد و ارج نهادن به این استعدادها در راستای توسعه صنعت هنر بانوان و ایجاد استقلال مالی برای این هنرمندان موثر خواهد بود.
دل‌افکن با اشاره به ایجاد مجموعه سه هزار متری در غرب تهران برای به نمایش گذاشتن محصولات هنری هنرمندانی که با مجموعه خانه دل‌افکن فعالیت می‌کنند، گفت: منحصر بودن دنیای اقتصاد هنر به افرادی خاص و مغفول ماندن کارهای هنری و عدم صرفه اقتصادی آن برای بسیاری از هنرمندان به ویژه بانوان، ما را مجاب کرد تا با استعدادیابی و پرورش این ظرفیت‌ها و ایجاد بستر آموزشی برای این هنرمندان و همچنین عرضه محصولات هنری آنها، بتوانیم به طور شایسته از این هنرمندان حمایت کنیم.
او اضافه کرد: هدف ما از این فعالیت‌ها این است تا به جای اینکه با خارج کردن اعتبارات مالی و برپایی برخی نمایشگاه‌ها و رویدادهای غیرضروری، ساز و کاری فراهم کنیم تا با برپایی نمایشگاه‌های تراز اول و با کیفیت، بتوانیم حتی سرمایه‌گذاران خارجی را برای برپایی چنین نمایشگاه‌ها و رویداهایی ترغیب کنیم.
دل‌افکن در پایان با بیان همکاری موسسه دل‌افکن با افراد برجسته و با ایده‌های نوین در عرصه معماری و مرمت کاروان‌سراهای تاریخی و همچنین فعالان حوزه گردشگری افزود: ما این توانایی را داریم تا در این احیای کاروان‌سراهای تاریخی با مجموعه‌های فعال در حوزه میراث فرهنگی همکاری کرده و در مرمت و احیای این بناها ایفای نقش کنیم.
در ادامه این نشست خبری، هنرمندان و اساتیدی که قرار است آثارشان در نمایشگاه پیش رو در تالار آبی مجموعه فرهنگی_تاریخی نیاوران به معرض نمایش گذاشته شود، صحبت‌هایی پیرامون سابقه هنری، انگیزه‌ها و آثارشان ارائه کردند که در ادامه به برخی از آنها به طور مختصر اشاره می‌شود.
پریسا مرادی یکی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه، با بیان علت تمایلش برای حضورش در رویداد اظهار کرد: هدف ما از حضور در این گردهمایی این بود که بتوانیم دنیای مدرن را با حالت انتزاعی با دنیای گذشته و عصر کهن معماری تلفیق کنیم و آن را به تصویر بکشیم.
اعظم فیضی نیز هنرمند دیگری بود که با اشاره به علاقه دیرینه خود به آثار هنری و بیان خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی‌اش گفت: هدفمند بودن و ارتباط و نزدیکی این مجموعه و فعالیت‌های آن با میراث فرهنگی، مرا ترغیب به همکاری با این مجموعه کرد.

 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=7263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.