• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

اخبار ویژه

تبلیغات محیطی در محوطه بناهای تاریخی، ساماندهی می‌شود موزه مفاخر نیازمند مرمت اضطراری است/ درختان صد ساله در انتظار آب قنات آمادگی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیای بافت تاریخی گرگان/ لزوم افزایش مشارکت بین دستگاهی جلسه شورای مدیران صندوق توسعه و احیا برگزار شد/ تودیع و معارفه مدیر واحد توسعه مدیریت برگزاری مزایده بناهای استان مرکزی در نیمه اول سال جاری / حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست / رویکرد صندوق احیا در واگذاری بناهای تاریخی آگاهانه است مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد/ حدود ۳ هزار بنای تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد/ نمی‌توان از تهران برای تمام کشور برنامه‌ریزی کرد/ صندوق دنبال احیاست نه انتفاع مالی طرح مرمت و احیای حمام ارامنه، خانه ضرابی همدان و چشمه علی دامغان بررسی می‌شود دومین نشست خبری مدیر عامل صندوق توسعه و احیا / گزارش یکسال احیای بناهای تاریخی

14
با برگزاری جلسه کمیسیون مزایده؛

کاروان‌سرای گویجه‌بِل اهر و خانه عبادی آمل، احیا می‌شود

  • کد خبر : 6348
  • 12 شهریور 1402 - 11:53
کاروان‌سرای گویجه‌بِل اهر و خانه عبادی آمل، احیا می‌شود
جلسه کمیسیون مزایده واگذاری «حق بهره‌برداری در مدت معین» دو بنای تاریخی کاروان‌سرای گویجه‌بِل اهر و خانه عبادی آمل، با هدف جذب سرمایه‌گذار جهت مرمت و احیای این بناها، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، امروز یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ده صبح، جلسه کمیسیون مزایده ده بنای تاریخی کشور‌ با هدف بازگشایی پاکت‌های مزایده در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.
در این جلسه که مدیر عامل، دو نفر از اعضای هیئت مدیره و مدیران صندوق و همچنین نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند، پاکت‌های پیشنهادی مربوط به دو بنای گویجه‌بِل اهر و خانه عبادی آمل بازگشایی و سرمایه‌گذار آن مشخص شد.

لازم به ذکر است با برگزاری مزایده از سوی صندوق توسعه واحیا، مسئولیت مرمت، احیا و حق بهره‌برداری در مدت معین مربوط به ده بنای تاریخی و فرهنگی در هفت استان و در شهرهای اردبیل، سبزه‌وار، تربت حیدریه، گرگان، کرمان، آمل، قزوین و اهر وارد مزایده شده است.

کاروان‌سرای کوهستانی گویجه‌بِل

گفتنی است کاروان‌سرای کوهستانی گویجه‌بِل در فاصله ۹۵ کیلومتری تبریز و در جاده تبریز به هریس قرار دارد که قدمت آن به دوره صفویه می‌رسد.

این کاروان‌سرا ده سالن بزرگ دارد و از آن به عنوان محل اقامت مسافران مناطق کوهستانی استفاده می‌شده است. مهم‌ترین ویژگی این بنا، طراحی آن متناسب با مناطق سردسیر و زمستان‌های سخت و پربرف است.

خانه عبادی آمل

خانه تاریخی عبادی، در بافت قدیم شهر آمل واقع شده و نوع معماری آن، به دوره پهلوی اول برمی‌گردد. در گذشته بنای مذکور در اختیار حاج علی ارباب بوده و در سال‌های بعد مالکیت این بنا به آقای عبادی منتقل شده است، از این رو به همین نام شناخته می‌شود.

 


همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://saabta.ir/?p=6348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.